Mẫu email sau thanh toán

Không liên quan tới những gì bạn bán và những ai – cho dù đó là khách hàng quen hoặc người mua hàng đầu tiên –email sau khi mua hàng được tự động gửi theo thời gian đúng và viết hay có thể gây ấn tượng tích cực ngay lập tức về doanh nghiệp của bạn. Những loại email này có thể giúp bạn giữ cho khách hàng cam kết với thương hiệu của bạn, nuôi dưỡng mối quan hệ khách hàng lâu dài, và sản sinh doanh thu liên tục. Chiến dịch email sau thanh toán cũng là một trong các chiến thuật hiệu quả nhất và dễ dàng nhất để cải thiện lòng trung thành và giữ chân khách hàng. Và bởi vì việc thu hút khách hàng mới về cơ bản là đáng giá gấp 5 lần việc duy trì khách hàng hiện tại – những email này chắc chắn nên là một phần của chiến thuật tiếp thị email của bạn

Mẫu email sau thanh toán asos
Mẫu email sau thanh toán từ ASOS

Tại sao gửi email sau thanh toán?

Email sau thanh toán có tỷ lệ mở và nhấn vào cao nhất trong bất kỳ chiến dịch tiếp thị email nào. Thực tế, theo như dữ liệu của Klaviyo, email sau thanh toán có tỷ lệ mở ra xem cao hơn 217%, tỷ lệ nhấn cao hơn 500%, và lợi tức trên một người nhận cao hơn 90% so với chiến dịch email trung bình của bạn. Nghiên cứu từ Medallia (một công ty trải nghiệm khách hàng) xuất bản trong Hardvard Business Review (Đánh Giá Doanh Nghiệp Harvard) cũng cho thấy “Khách hàng có trải nghiệm tốt nhất trong quá khứ thanh toán hơn 140% so với những người có trải nghiệm tệ nhất trong quá khứ.”

Email sau thanh toán có thể được dùng cho:

  • Khuyến khích khách hàng trở lại trang web của bạn
  • Đặt nền tẳng cho lần mua tiếp theo
  • Biến người mua hàng mới thành khách hàng quen
  • Tạo một trải nghiệm khách hàng tốt hơn
  • Xây dựng quan hệ khách hàng
  • Có được phản hồi từ khách hàng

Dòng tiêu đề của email sau thanh toán

  • Dấu hiệu cảm tạ vì đã mua [Thương hiệu] của bạn
  • Xác định đơn hàng của bạn
  • Cảm tạ chân thành vì bạn đã mua hôm nay
  • Cảm ơn vì đã dùng thử!
  • Tuyệt vời. Rất vui khi bạn đã tìm thấy thứ bạn thích!
  • Đơn hàng của bạn đã được giao
  • Đơn hàng của bạn đang trên đường vận chuyển
  • Chúng tôi rất vui vì đã có bạn là khách hàng – Cảm ơn bạn vì đã chọn chúng tôi!
  • Chúng tôi có thể hỏi bạn một câu hỏi về việc thanh toán của bạn không?
  • Kinh nghiệm mua hàng của bạn với chúng tôi hôm nay diễn ra thế nào?
  • Bạn có mua được hàng tương xứng với kỳ vọng của bạn không?
  • Chỉ nói lời cảm ơn là không đủ
  • Quà tặng của chúng tôi dành cho bạn: Giảm giá 10% cho lần mua hàng kế tiếp của bạn
  • Hãy để chúng tôi trả ơn
  • Một lời cảm tạ đặc biệt từ chúng tôi gửi đến bạn
  • Một đãi ngộ nhỏ dành cho bạn như một lời cảm ơn
  • Thời gian để mua thêm/ đặt hàng lại
  • Chạy chậm? Đến lúc để quay lại rồi!
  • Đặt hàng lại bây giờ để được giao hàng miễn phí/ Giảm 15%/ Quà thưởng

10 mẫu email sau thanh toán

Email sau thanh toán có thể thực hiện mục đích đa dạng phụ thuộc vào các điểm quan trọng nhất với doanh nghiệp của bạn – cho dù nó là làm cho khách cảm thấy đặc biệt, nhắc họ mua thêm một sản phẩm, bán kèm với các sản phẩm tương tự hoặc thu thập phản hồi – khi làm đúng, email sau thanh toán cự kỳ có hiệu quả. Bên dưới là 10 mẫu email sau thanh toán cho một số tình huống thông thường nhất, bạn có thể sử dụng khi tạo các chiến dịch email sau thanh toán riêng của bạn.

Email xác định đơn hàng


Hello [Name],

Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.

How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).

Here’s your order confirmation:

Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***

Your Order Details:
[listing items purchased]

Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]

Email xác định giao hàng

YOUR ORDER HAS SHIPPED

Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺

Here are a few things you should know:

Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.

Here’s what we shipped:

[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]

TRACK MY ORDER

Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]

———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?

Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.

Email ‘Cảm ơn bạn đã mua hàng’


Dear [Name],

WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.

There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.

Thank you!
[YOUR SIGNATURE]

P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].

Email đề cử sản phẩm


Hey [Name],

Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].

We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:

[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]

If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Email nhắc bổ sung


[Name],

Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.

According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.

RESTOCK NOW

Order in the next 24 hours and shipping is on us.

Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]

Email khuyến khích mua hàng lần tới


Hey [Name], we’ve missed you!

Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?

We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]

SHOP NOW

If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Email tập trung vào sản phẩm


Dear [Name],

Congratulations on your new purchase of [product]!

You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.

Here are a few great tips on using your [product]:

[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]

I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.

If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.

Once again, thank you very much for purchasing [product]!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email yêu cầu khảo sát sản phẩm


Name,

A great big thank you for shopping with [Brand]!

We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.

START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]

Email yêu cầu đánh giá sản phẩm

[Name],

We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).

Write a Review of [Brand]

We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]

Email giới thiệu SaaS


[Name],

Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.

Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].

In the meantime, you might find these resources helpful:

[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]

If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

Email sau thanh toán – Câu hỏi thường gặp

Trải nghiệm sau thanh toán là gì?

Trải nghiệm khách hàng sau thanh toán là việc giao tiếp và hành động diễn ra sau khi một khách hàng mua sắm từ một công ty.

Làm thế nào chúng tôi cung cấp hỗ trợ khách hàng sau thanh toán?

Bạn có thể cung cấp hỗ trợ khách hàng sau thanh toán bằng cách tự động gửi một email liên tiếp với một liên kết đến các bài viết cơ sở tri thức về hỗ trợ 24/7.

Mâu thuẫn sau thanh toán là gì và công ty có thể làm gì để giảm bớt nó?

Mâu thuẫn sau thanh toán là cảm giác tiêu cực diễn ra sau khi một cá nhân vừa mua sản phẩm hoặc dịch vụ. Để làm giảm điều này, tổ chức nên có một biện pháp vững chắc nhằm hỗ trợ khách hàng của họ, bao gồm việc giải quyết vấn đề ngay lập tức và cách thức dễ dàng để liên lạc với dịch vụ hỗ trợ.

Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.

Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “What is the post-purchase experience?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “The post-purchase customer experience is the communication and actions that take place after a customer makes a purchase from a business.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “How do we provide post-purchase customer support?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “You can provide post-purchase customer support by automatically sending a follow-up email with a link to knowledge base articles for 24/7 support.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “What is post-purchase dissonance and what can companies do to reduce it?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Post-purchase dissonance is the negative feelings that occur after an individual has purchased a product or service. To reduce it, organizations should have a solid way to support their clients, including immediate problem solving and an easy way to reach support.” } }] }
Quay lại Template Tạo tài khoản MIỄN PHÍ

    Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.

    ×
    Xếp lịch hẹn cuộc gọi một-một và khám phá cách LiveAgent mang lại lợi ích cho doanh nghiệp của bạn.

    Chúng tôi rảnh vào nhiều ngày

    Lên lịch demo