Mẫu email tiếp thị là công cụ quan trọng trong chiến lược tiếp thị và truyền thông tiếp thị. Các doanh nghiệp có thể tận dụng email để thu hút khách hàng tiềm năng, giữ chân khách hàng hiện tại, tăng doanh số, và thúc đẩy ROI. Dưới đây là 10 mẫu email cơ bản cho các chiến dịch tiếp thị và truyền thông tiếp thị.
Tổng số người dùng email trên toàn cầu đã lên tới 3,9 tỷ người vào năm 2019 và dự kiến sẽ lên tới 4,48 tỷ người vào năm 2024, theo Statista. Đó là lý do các doanh nghiệp ngày càng dành nhiều ngân sách hơn vào tiếp thị qua email và tận dụng nó để thu hút khách hàng tiềm năng, giữ chân khách hàng hiện tại, tăng doanh số, và thúc đẩy ROI. Các chiến dịch tiếp thị qua email hiệu quả có thể làm được tất cả những điều đó. Vì đây là một trong những hình thức tiếp thị kỹ thuật số có khả năng chuyển đổi cao và hiệu quả về chi phí nhất, nên mức chi tiêu vào tiếp thị qua email trên toàn cầu dự kiến sẽ tăng hơn nữa trong những năm tới. Xem thêm lý do bạn nên chú trọng vào tiếp thị qua email và khơi nguồn cảm hứng với 10 mẫu email tiếp thị của chúng tôi.
Cho dù bạn muốn có thêm khách hàng hay củng cố mối quan hệ của mình với khách hàng hiện tại, tiếp thị qua email có thể giúp bạn tiếp cận đối tượng của mình một cách trực tiếp và thúc đẩy hoạt động kinh doanh. Hãy xem các số liệu thống kê sau đây chứng minh tiếp thị qua email là một công cụ quý giá cho các doanh nghiệp thuộc mọi quy mô và mọi lĩnh vực:
Một báo cáo của Viện nghiên cứu toàn cầu McKinsey tiết lộ rằng một nhân viên tương tác trung bình dành khoảng 28% thời gian trong tuần làm việc để quản lý email – chiếm gần một phần ba tổng số giờ làm việc của họ. Một trong những cách để giảm số thời gian đó là sử dụng các mẫu email tạo sẵn. Dưới đây là 10 mẫu email cơ bản (dựa theo các loại email mà nhà tiếp thị có thể cần gửi nhiều lần) bạn có thể sử dụng làm điểm khởi đầu và tùy chỉnh cho các chiến dịch tiếp thị và truyền thông tiếp thị ra bên ngoài.
We’re excited to welcome you to the [Brand] family!
Every single one of us is here to make sure you’re happy with [Product]. Firstly, let’s make sure your account is set up properly.
Watching our Onboarding Tutorial will help you familiarize yourself with [product]. It covers how to complete your set up process, key features of your account, plus some handy tips and tricks.
Onboarding Tutorial Video
If you need any help at all, drop us a line anytime at (email) or Tweet us @brandname We’ll be more than happy to lend a hand!
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] Weekly Newsletter!
By signing up for our newsletter, each week you’ll be the first to hear about our [updates/ news/ hot deals/ events/ webinars] and receive exclusive content straight to your inbox.
Want more? Follow us on Facebook and Twitter to get your daily dose of advice, helpful tips, and industry trends.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
To ensure that our messages arrive (and don’t go to your junk or bulk email folders), please add (email) to your address book.
We noticed that you left a few items in your shopping cart. We’re low on stock, so they could sell out quickly! But don’t worry, it’s not too late yet. Here’s what you wanted to get:
Item 1
Item 2
Item 3
Click this link to get back to where you left off and complete your purchase: customer’s cart
Thanks for shopping with [Brand]! If you have any questions or issues during the checkout process, we’re always here to help.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We’re sorry to see you go! 🙁 Your current subscription will remain active until [Date]. We’ll automatically downgrade you to a free account after that date, but you’ll always be able to access your account.
If you’d like to reactivate your account, simply click the button below:
Reactivate My Account
If you have any questions, feel free to reach out to us at any time.
We’ll miss you!
[YOUR SIGNATURE]
Join us for a live webinar on [Date/ Time] to find out the most effective ways to [details on what the webinar is about]. Together with our Head of Marketing, [Name], we’re going to squeeze in as much practical info as we can under 60 minutes. You won’t want to miss this! Here’s what we’ll cover:
How you can […]
Best practices on […]
Simple strategies to improve […]
[Save Your Seat]
If you register today, we’ll send you the recording of the webinar as an added bonus for free.
See you there!
[YOUR SIGNATURE]
This summer has started quite productively for [Company] as we’ve been working hard on a few long-awaited updates to [Product] that make it stronger, faster, and more useful to you. The updates are now live and you can read more about them on our blog: blog post link
Here are our top 3 features from the past 3 months:
Feature 1 (From now on you can …)
Feature 2 (We’ve added …)
Feature 3 (The tool now supports …)
We’d love to hear your thoughts on our latest updates – which one of them have you tried already? And as always, let us know if there’s anything we can do to make your experience with [Company] better.
Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I run co-marketing partnerships at [your company], a [what your company does] that’s recognized for [what your company is recognized for]. We have an audience of [audience persona and audience size] that has shown interest in [what their company does].
My team focuses on partnerships with companies like yours – we’ve also worked with [examples of other companies you’ve worked with]. I believe there’s an opportunity for us to partner on [asset you’d like to partner on] to [end goal you’d like to achieve].
Would you be interested in talking about partnership opportunities between [their company] and [your company]? If you’re not the best person to continue a conversation with, would you mind introducing me to someone I could speak with?
Looking forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been a subscriber and a big fan of [Blog Name] for some time now – and I’ve especially enjoyed reading one of your recent posts about [details of a blog post]. I noticed there was no article covering [the aspect they haven’t covered]. So, I thought I’d write a draft and see if you would be interested in publishing it on your blog.
Please find the draft attached. Does this sound like something that would be suitable for your readers? If you’re interested in publishing it, I would be excited to see it go up! If you’d like me to make any revisions, I can do that too.
Looking forward to your feedback,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for sending over the article on [article topic]. However, I will have to pass on this piece because it doesn’t completely meet our guidelines for guest posts. Besides, we already have a couple of articles about this topic, you can check them out here: links to previous posts.
However, I’m open to another pitch from you in the future. If you have any questions about our guest post guidelines, don’t hesitate to reach out.
Thanks again and hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to test our email marketing templates?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small and medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Tiếp thị qua email vẫn là một công cụ mạnh mẽ có thể được sử dụng để quảng bá doanh nghiệp hoặc tổ chức. Cách này tiết kiệm chi phí để giữ liên lạc với khách hàng, cung cấp giải pháp nhanh chóng và tiện lợi để xây dựng lòng trung thành của khách hàng.
Email tiếp thị phải ngắn gọn và có trọng tâm. Bạn không biết khách hàng có bao nhiêu thời gian để đọc nó, vì vậy điều quan trọng là email phải ngắn gọn. Độ dài lý tưởng của một email là từ 4 đến 6 câu, thường dưới 200 từ.
Sử dụng mẫu email tiếp thị sẽ tiết kiệm thời gian và công sức khi bạn muốn thực hiện cùng một thay đổi đến tin nhắn tiếp thị trong quy trình làm việc thông thường.
Mẫu email bài viết xuất bản bên ngoài
Hãy xem qua các mẫu email để quảng bá các bài viết được xuất bản bên ngoài có liên kết ngược đến trang của bạn. Hãy thu nhiều lượt xem hơn với những mẹo đơn giản này!
Các mẫu thông báo ra mắt sản phẩm
Bài viết giải thích về bán hàng gia tăng bằng cách sử dụng phần mềm trò chuyện và tương tác với khách hàng trên trang web. Nó cũng đề cập đến tầm quan trọng của đề xuất giá trị khách hàng để tăng doanh số bán hàng và cung cấp giá trị cho khách hàng trong vòng đời của họ. Cuối cùng, bài viết cũng giải thích cách sử dụng phản hồi của khách hàng để hiểu được các sở thích và kỳ vọng của họ.
Các công ty nên sử dụng phiếu giảm giá để thu hút khách hàng trong thương mại điện tử. Email marketing và chương trình khách hàng thân thiết có thể giúp tăng doanh số bán hàng. Khách hàng phản hồi rất quan trọng để cải thiện sản phẩm và doanh nghiệp và các công ty nên khuyến khích khách hàng tham gia cổng thông tin để giải quyết vấn đề. Nghiên cứu là công cụ quan trọng trong chiến dịch bán hàng và email yêu cầu nghiên cứu giúp nhận thông tin khách hàng thành công.
The most effective marketing strategies for content marketing include email feedback to engage customers and improve products, collecting customer opinions through surveys, and creating loyalty programs to retain current customers. The use of discount coupons increases customer loyalty and can be easily customized and measured with plugins. Providing valuable incentives and keeping surveys short and clear increases response rates. Using email marketing templates and a customer portal saves time, while mentioning reputable sources to build trust and increase traffic. Successful marketing campaigns also rely on research and successful customer experiences.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.