Hỗ trợ live chat là gì?
Live chat is one of the tools of a help desk software that enables customers to contact you through your website.
Customers can start a new chat for support questions, issues, or any other type of communication with customer care representatives. Live chat provides a convenient way for them to do so, and for customer support reps to quickly address issues without escalating.
When choosing the right help desk solution complete with a native live chat application, it is important to consider the speed of the live chat widget, as well as the functionality and advanced chat options. The faster the chat button widget loads, the faster you can convert your website visitors into paying customers. To learn more about live chat, check out this link.
Làm thế nào tôi có thể chat với dịch vụ khách hàng?
Customers can communicate with customer support agents in real time by utilizing a website chat plugin that is placed on the business’s site.
Khách hàng có thích live chat không?
Both customers and businesses love live chat support because it’s quick, efficient, and cost-effective. With live chat, customers can get answers to their questions in a matter of minutes. Although the average response time for live chat queries varies from business to business and from industry to industry, it is a universally accepted notion that live chat queries should be answered significantly faster than emails and phone calls.
On top of that, many companies offer video live chat and other options that make it easy for both customers and support agents to quickly and efficiently address any issues. Live chat for WordpPress websites is a must have feature that makes communication with customers easy and efficient.
If you’re ready to discover how you can improve your customer service with live chat, try LiveAgent’s free 14-day live chat trial.
Frequently Asked Questions
Hỗ trợ live chat nghĩa là gì?
Hỗ trợ live chat là khả năng tiến hành một cuộc trò chuyện văn bản giữa khách hàng và nhóm hỗ trợ qua Internet. Bằng cách dùng live chat, khách hàng có thể gửi câu hỏi của họ về sản phẩm hoặc dịch vụ do công ty cung cấp và nhận câu trả lời cực kỳ nhanh. Live chat cũng tự động và tăng tốc công việc của nhóm dịch vụ khách hàng.
Hỗ trợ live chat có các yếu tố nào?
Phần quan trọng nhất của live chat là nó cho phép bạn giao tiếp dễ dàng. Hơn nữa, nó giúp tương tác với khách hàng và trao đổi qua các biểu tượng cảm xúc, chia sẻ video cũng như tin nhắn thoại. Điều quan trọng là khách hàng có thể bắt đầu đối thoại bất kỳ lúc nào và nhận được phản hồi gần như ngay lập tức.
LiveAgent cung cấp hỗ trợ live chat như thế nào?
Live chat là một lựa chọn luôn sẵn sàng trong LiveAgent. Điều này cho phép nhóm dịch vụ khách hàng sử dụng LiveAgent để hỗ trợ khách hàng trong thời gian thực. Nó bao gồm tất cả chức năng cần thiết cho bạn.
Expert’s note
Hỗ trợ live chat là công cụ quan trọng giúp tăng cường tương tác và chăm sóc khách hàng hiệu quả.
Lợi Ích của Live Chat và Cách Thức Sử Dụng
Live chat cung cấp hỗ trợ tức thì, tương tác đa khách hàng, và giúp cải thiện chất lượng dịch vụ. Đây là công cụ quan trọng trong marketing.
Hơn 40 số liệu thống kê về live chat mà bạn cần biết trong năm 2024
Live chat là một nền tảng giao tiếp cần thiết với tất cả các doanh nghiệp. Những công ty khai thác được sức mạnh của live chat có thể gặt hái được nhiều lợi ích mà nó mang lại.