Mẫu Email Giới Thiệu Triển Khai Sản Phẩm SaaS là một cơ hội quan trọng để tương tác với khách hàng và cung cấp cho họ tất cả các công cụ, nguồn lực và kiến thức cần thiết để sử dụng sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn một cách hiệu quả.
Giới Thiệu Triển Khai sản phẩm cho khách hàng là một trong những cơ hội tương tác quan trọng đối với mọi doanh nghiệp SaaS nào. Cung cấp cho khách hàng tất cả các công cụ, nguồn lựa cũng như kiến thức họ cần để sử dụng sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn một cách hiệu quả chính là chìa khoá tốt nhất đảm bảo rằng họ sẽ gắn bó và trở thành khách hàng lâu dài. Tuy nhiên, nhiều doanh nghiệp đã sai lầm khi ngừng tiến hành các hoạt động triển khai quá sớm (thường là ngay sau khi gửi một Email chào mừng và giới thiệu triển khai sản phẩm đầu tiên). Kỳ thực, các Email chào mừng có thể để lại những ấn tượng đầu tiên tốt đẹp, nhưng chúng không đảm bảo khách hàng có thể sử dụng tốt sản phẩm hoặc có thể giữ chân khách hàng.
Việc phát triển và sử dụng các email giới thiệu triển khai chỉnh chu có thể giúp tăng mức độ tương tác, nâng cao trải nghiệm khách hàng, tăng tỷ lệ quay lại, đem lại giá trị toàn thời gian trên một khách hàng cao hơn, và doanh thu lớn hơn. Trên thực tế, trung bình mà nói, việc gửi nhiều Email Giới Thiệu Triển Khai đã được nhận thấy rằng đem lại cao hơn 51% doanh thu so với việc chỉ gửi một Email duy nhất chào mừng khách hàng.
Chuỗi các Email Giới Thiệu Triển Khai sản phẩm SaaS hiệu quả gồm nhiều email cung cấp cho khách hàng mới các thông tin hữu ích – từ các chỉ dẫn từng bước, video hướng dẫn, các mẹo sử dụng sản phẩm, ví dụ về phương thức sử dụng tốt nhất, các câu chuyện điển hình – hoặc bất cứ các thông tin nào có thể giúp khách hàng hiểu biết và làm cho họ có được giá trị tối đa từ việc sử dụng sản phẩm và dịch vụ của bạn. Bên dưới là 8 Mẫu Email Giới Thiệu Triển Khai Sản Phẩm mà bạn có thể sử dụng trong chuỗi Email Giới Thiệu Triển Khai cho Khách Hàng của mình, để không chỉ đơn giản là chào đón họ.
Hopefully, you’ve had a chance to [complete setting up your account/ navigate around, etc.].
Over the next couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get the most out of [Product/ service]. We’ll be sharing helpful tips, checking in with you, and showing you how some of our customers use [Product/ service] to [achieve specific goals].
For now, here are our best resources that might help you get started:
Step-by-Step [Product/ service] Guide
Knowledge Base & Video Tutorials
Frequently Asked Questions
Community Forum
If you have any questions, problems, or concerns – please feel free to reach out and ask before getting frustrated.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We built [Product/ service] to help businesses [overcome certain pain points/ reach specific goals] and I hope that we can achieve that for you.
Here are some of the most important first steps I recommend taking to get started with [Product/ service]:
Step 1: [details]
Step 2: [details]
Step 3: [details]
Step 4: [details]
We also put together a short video for you to learn the ins and outs of [Product/ service]. You can check it out here: The Complete [Product/ service] Guide (in less than 10 minutes)
If you have any questions or hit any bumps in the road, please reply to this email, start a chat with our support team or visit our Help Center – we’re here for you 24/7.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Glad to see that you’re up and running with [Product/ service]!
In the next few emails, I’ll be sending you some tips to help you leverage the power of [Product/ service]. [Using top features, setting up automation, managing third-party integrations, etc.] – I’ll walk you through all that and more. Keep an eye on your inbox so you don’t miss a thing!
To get started, here’s a quick heads up on the three things that will save you a bunch of time in the long run:
Pro Tip 1: [details]
Pro Tip 2: [details]
Pro Tip 3: [details]
P.S. In the next email I’m going to show you how to [use a certain feature to reach a specific goal].
If you ever have any questions, I’m here to help – just hit reply.
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
As a new user, you’re now able to [use advanced product features to reach specific goals].
I want to help you get started by offering you a free one on one walkthrough of [Product/ service].
People in the past have found these sessions to prove both useful and helpful in highlighting the key features of [Product/ service] and also managed to gain some tips and tricks along the way. These walkthroughs usually last between 20-30 minutes, with plenty of time for questions.
To book an appointment, please click here and choose the most suitable time for you. Alternatively, let me know what time works for you.
Once again, thank you for choosing [Product/ service].
[YOUR SIGNATURE]
Many people using [Product/service] for the first time are overwhelmed by its potential, but they aren’t immediately sure of how it can help them [achieve specific goals].
That’s why today I want to share a quick video that tells the story of [Other customer’s name], [Job role] at [Company]. He shares a behind-the-scenes look at exactly how he uses [Product/ service] to [reach desired goals].
I think it’ll give you some cool ideas for how you can get the most out of your new [Product/ service].
Watch the Video Here
Hopefully, you‘ve been rocking it with [Product/ service] so far. And who knows, maybe you’ll be our next success story!
Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]
Have you ever downloaded a free eBook?
Of course, you have! Who hasn’t? But have you ever actually read an eBook that you downloaded?
If you’re like most busy [marketers/ salespeople/ business owners, etc.], the answer is a resounding no! Why? Because most eBooks are too long, too boring, and offer little if any value.
Fortunately, our eBooks are not like that. Today I’d like to share with you one of the most popular resources we’ve ever put out: [Name of the eBook].
It’s packed with actionable tips and tricks for getting the most out of your [marketing/ sales, etc.] strategies that you can apply today. The best part? We’ve written it so you can easily read it on your lunch break and take action immediately after returning to your desk.
Download Your Free eBook Now
Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]
[Product] is the [engine/ platform/ tool] that helps you [listing key benefits of your product or service]. We’re also here to provide tons of great resources to set you up for success, starting now.
Join us for a webinar, “Getting Started with [Product]”. A Customer Success Coach will guide you through [Product] to ensure you get the most value, as soon as possible.
Register Now
We also have a variety of [lessons/ tutorials/ guides] to teach you how to use [Product’s features] at your own pace and can be viewed at any time.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
If you’re like most [marketers/ sales managers/ e-tailers, etc.], you’re focused on [performing specific actions to reach specific goals]. The truth is, it isn’t easy, and it isn’t always quick. But it is possible when you have the right strategies in place.
Today I want to tell you about a free live training I’m hosting:
Link to a Free Live Training Registration
In it, I’ll discuss how some of our customers like [Customer 1, Customer 2, and Customer 3] are using [Product/ service] to [achieve specific goals]. You’ll gain insights and actionable practices from industry leaders that you can put into action right away.
I would LOVE for you to attend. Even if you can’t join live, register now and I’ll send you the recorded webcast that you can watch at your convenience.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
SaaS là viết tắt của “Software as a Service”. SaaS là một sản phẩm phần mềm được cung cấp qua Internet. Nhà cung cấp SaaS lưu trữ ứng dụng trên máy chủ của họ.
Các Email giới thiệu triển khai sản phẩm SaaS thành công nhất có độ dài từ 6 đến 12 câu.
Một số ví dụ về SaaS là Mailchimp, Slack, LiveAgent và Salesforce.
Mẫu email bài viết xuất bản bên ngoài
Hãy xem qua các mẫu email để quảng bá các bài viết được xuất bản bên ngoài có liên kết ngược đến trang của bạn. Hãy thu nhiều lượt xem hơn với những mẹo đơn giản này!
Mẫu email phản hồi yêu cầu hoàn tiền
Bài viết tập trung vào các chiến lược hỗ trợ khách hàng, bao gồm kỹ thuật hỗ trợ qua email, chương trình khách hàng thân thiết và phản hồi khách hàng. Việc thu thập phản hồi của khách hàng giúp cải thiện sản phẩm và doanh nghiệp của bạn. Sử dụng các phiếu giảm giá và mẫu email để tương tác với khách hàng và giữ chân khách hàng hiện tại. Các bản nghiên cứu và cổng thông tin khách hàng là công cụ quan trọng trong tiếp thị nội dung B2B.
Bài viết nhấn mạnh việc trực tiếp giao tiếp và sử dụng email để thu hút khách hàng và tăng lưu lượng truy cập. Nghiên cứu và phản hồi của khách hàng là quan trọng trong chiến dịch tiếp thị B2B. Nhắc nhở qua email và gọi điện là cách quan trọng để tăng cường quan hệ và tương tác với khách hàng. Email cần cá nhân hóa và ngắn gọn để tăng khả năng phản hồi.
Bài viết này đề cập đến các mẫu email giới thiệu khách hàng và cải tiến chiến lược giới thiệu khách hàng để tăng doanh thu và phát triển doanh nghiệp. Nó cũng đề cập đến công ty LiveAgent và các giải pháp của nó về CSKH, Hệ thống thoại VoIP, Phần mềm tổng đài Inbound và Hệ thống quản lý khiếu nại. Cuối cùng, bài viết cũng đề cập đến cách sử dụng email marketing để thu hút khách hàng mới và thu thập thông tin liên hệ của khách hàng tiềm năng.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.