Các mẫu email bán hàng là công cụ tiếp thị và bán hàng mạnh mẽ, hiệu quả nhất, vượt trội so với bất kỳ kênh nào khác. Có nhiều loại email quảng cáo khác nhau để thu hút khách hàng và trợ giúp chương trình tiếp thị qua email của bạn. Bài viết này giới thiệu các mẫu email bán hàng tiềm năng, email chào hàng, ưu đãi dịp lễ, và các mẫu email khác.
Bất chấp sự phát triển nhanh chóng của mạng xã hội và các kênh tiếp thị kỹ thuật số khác, email vẫn là công cụ tiếp thị và bán hàng mạnh mẽ nhất, hiệu quả nhất, vượt trội so với bất kỳ kênh nào khác. Trên thực tế, với lợi nhuận đầu tư tiềm năng lên đến 4400%, tiếp thị qua email đã được chứng minh là cách tốt nhất để thu hút và giữ chân khách hàng cho cả doanh nghiệp quy mô nhỏ và tổ chức lớn. Các số liệu thống kê về tiếp thị qua email sau đây chứng tỏ rằng sự thành công của nỗ lực bán hàng phụ thuộc phần nhiều vào việc bạn có sử dụng email trong chiến lược tiếp thị kỹ thuật số của mình hay không và bạn sử dụng như thế nào.
Sử dụng các mẫu email tạo sẵn có thể giúp công việc dễ dàng hơn và tăng hiệu suất của bạn. Dưới đây là 10 mẫu email bán hàng cơ bản mà bạn có thể điều chỉnh cho ngành, sản phẩm, khách hàng hoặc khách hàng tiềm năng của mình. Từ tìm kiếm khách hàng tiềm năng, follow-up đến thu hút cơ sở khách hàng hiện tại bằng các loại email quảng cáo khác nhau – những mẫu này có thể là điểm khởi đầu tuyệt vời cho quá trình truyền thông bán hàng ra bên ngoài và chiến dịch tiếp thị qua email trợ giúp khách hàng của chính bạn.
You recently visited our website and [action took on website]. I was wondering whether you were trying to figure out how you might [business solution]?
This inspired me to spend a few minutes on your site to gain a better understanding of how [Company] can help you [achieve specific goals].
We are working with similar companies in your industry, helping them [accomplish …]. Would it make sense to talk for 10 minutes this week? Please also feel free to book time directly onto my calendar here: [link].
Hope to hear from you,
[YOUR SIGNATURE]
I checked out your website, and it looks like you might be trying to [accomplish specific goals]. If you’re unfamiliar with [Company], we are working with similar companies in your industry, such as [competition], helping them accomplish three major goals:
[Goal #1]
[Goal #2]
[Goal #3]
If this is something you’re challenged with too, l would love to introduce you to [Product] to see if it meets your requirements. Would you have 10 minutes this week for a Zoom call?
Best,
[YOUR SIGNATURE]
P.S. If you’re not the right person to speak with, who do you recommend I talk to?
Hope all is well. I trust that you have had an opportunity to read my previous email and look at our website, so I figured it’d be worth checking in with you again.
Have you given any additional thought to our proposal? I’d be happy to do a quick review of it on the phone and answer any questions you may have.
If it makes sense to talk, please let me know how your calendar looks. If not, who is the appropriate person for me to talk to?
Look forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]
We’re thrilled to let you know that [Company] has just launched our new [Product name]!
In the last few months, we’ve been tirelessly working to make it valuable for our customers and we believe that [Product name] will help you enjoy your experience with [Company] even more.
If you’ve been struggling with [Issues this product solves], [Product name] would be a big help. If you’re interested in learning more about it, feel free to reach out. You can also find out more about it on our website here: [link].
Let us know if you have any questions or want to talk more.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
We’re excited to announce the launch of our new [Name of loyalty program]. We’ve created lots of exciting and exclusive rewards to say thank you to our amazing customers, like you!
Earn 1 point for every $ you spend [online and/or in-store] to unlock exclusive rewards.
[Reward Title 1] – [100] points to redeem
[Reward Title 2] – [200] points to redeem
[Reward Title 3] – [300] points to redeem
There are also lots of other ways to earn loyalty points with us. You can earn points for [joining / completing your profile/ following us on social media/ referring friends, etc.].
Join Our Loyalty Program/ Learn More
[YOUR SIGNATURE]
I hope your [year] is off to a great start!
We noticed that you’ve been paying for a monthly [Product/Service] subscription, and we’re grateful to be able to help you [accomplish your business goals]. I’m writing today with a small tip on how you can get the same set of features at a lower price.
By switching to annual billing, you’ll bring your monthly costs down from $ X to $ Y. There’s no lock-in contract or any obligations. If you decide to switch back or cancel your subscription at any point, we’ll be happy to refund you for any unused time.
Switch to Annual Billing and Save X %
If you have any questions or need any help at all, don’t hesitate to reach out.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
As a valued [Company] customer, you’re invited to enjoy a free, one-month upgrade to [Product] Premium. Activate your free upgrade with no risk, no commitment, and no credit card input. With [Product] Premium, you can:
Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3
And much more!
Upgrade to Premium Now
Your account will be upgraded instantly, and you’ll enjoy full access to premium features for a full month. Join thousands of users who have discovered the difference [Product] Premium makes to their [business/ daily productivity, etc.].
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
It’s your birthday today! Celebrate with a little extra something on us.
As a small birthday treat, we are giving you 50% off your next purchase for the rest of the month. Make sure to enter your unique code below at checkout. But hurry – it’s only valid till the end of the month!
DISCOUNT CODE
Best wishes from all of us at [Company]!
[YOUR SIGNATURE]
The holidays are fast approaching and will be here before you know it! At [Company], we’ve got something for everyone this year. Get your holiday list in check and take advantage of our incredible deals this week:
Shop our Holiday deals here
Bonus: Spend $XX or more on [products] and receive a FREE [product] as a gift with your purchase!
Happy holidays!
[YOUR SIGNATURE]
Are you as excited as we are for Black Friday?
To celebrate the holidays and eating turkey, we’re running our biggest sale yet. Starting at midnight Thanksgiving day, we’re opening up 50% OFF our hottest products!
Hurry, the sale ends Sunday at midnight. Keep in mind that stock is limited and it’s on a first-come, first-served basis!
Grab the Offers
Don’t want to miss out? Click here to join our special Black Friday email list to be among the first to get notified when our sales happen (and when stock is getting low).
Until then, wishing you a happy Thanksgiving!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Bạn có thể viết email bán hàng theo nhiều cách. Điều quan trọng nhất là phải hiểu nhu cầu của khách hàng và điều chỉnh thông điệp của bạn sao cho phù hợp với họ. Phần còn lại sẽ tuân theo nhu cầu đó.
Đối với mỗi khách hàng mới, bạn sẽ cần viết một email mới bao gồm lời chào cá nhân, thông tin tổng quan về sản phẩm hoặc dịch vụ, mục tiêu bán hàng và lời kêu gọi hành động.
Bạn có thể kết thúc email bán hàng bằng lời kêu gọi hành động nhằm cung cấp sản phẩm hoặc dịch vụ cho người nhận.
Ready to put our sales templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Yêu cầu khách hàng gửi lời chứng thực
Bài viết giải thích về upselling và cross-selling trong marketing, phản hồi của khách hàng và cách sử dụng live chat và email marketing. Việc chăm sóc khách hàng và trải nghiệm đa kênh là quan trọng để giữ chân khách hàng và tăng lòng tin. Yêu cầu khách hàng gửi lời chứng thực cũng cần thiết để tăng danh tiếng và doanh số bán hàng. Internet và mạng xã hội đóng vai trò quan trọng trong marketing.
Bài viết cung cấp một số mẹo tiếp thị, bao gồm việc cung cấp ưu đãi cho khách hàng, sử dụng cổng thông tin khách hàng và sử dụng các mẫu email tiếp thị khác nhau để thu hút và giữ chân khách hàng. Ngoài ra, bài viết cũng đề cập đến việc sử dụng phiếu giảm giá để tăng doanh số và khuyến khích khách hàng mua sắm.
Bài viết này đề cập đến cách sử dụng email marketing để giữ chân khách hàng và tăng doanh số bán hàng. Nội dung bao gồm các mẫu email tương tác và sử dụng phiếu giảm giá. Người đọc cũng được khuyến khích sử dụng chương trình khách hàng thân thiết và yêu cầu phản hồi từ khách hàng. Các mẫu email nhắc nhở và đặt lại mật khẩu cũng được đề cập.
Mẫu email bán gia tăng/bán chéo
The advantages of personalized sales techniques include improving the customer experience and making their lives easier. The effectiveness of cross-selling/upselling depends on various factors, with companies like Amazon generating a significant portion of their revenue from it. Using discount codes and email feedback requests can increase customer loyalty and engagement. Utilizing customer portals can also save time for employees. It is important to collect and analyze customer feedback and respond promptly to maintain satisfaction. Follow-up emails and surveys can improve marketing strategies and attract customers with discounts.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team