Cách kết thúc cuộc trò chuyện là vấn đề quan trọng trong dịch vụ khách hàng. Bài viết cung cấp các kỹ năng và mẫu kết thúc cuộc trò chuyện chuyên nghiệp và lịch sự để tạo ấn tượng tốt với khách hàng.
Với việc đăng ký, tôi chấp nhận T&C và Chính sách bảo mật.
Khi giao tiếp với khách mua hàng hoặc khách tiềm năng, việc tìm cách thích hợp để chấm đứt cuộc trò chuyện cũng quan trọng như cách mở đầu cuộc trò chuyện. Trên thực tế, kể cả khi cuộc trò chuyện có khởi đầu khó chịu thì khi kết thúc tương tác một cách chuyên nghiệp, lịch sự và tôn trọng, nó có thể thực sự thay đổi tình hình thành một trải nghiệm dịch vụ khách hàng tích cực và để lại cho khách hàng ấn tượng tốt đẹp sau cùng.
Theo khảo sát của American Express, 68% người tiêu dùng tin rằng một nhân viên dịch vụ khách hàng thân thiện là nhân tố then chốt cho những trải nghiệm dịch vụ tích cực. Dưới đây là một số ví dụ đã được thử nghiệm và có hiệu quả giúp bạn kết thúc cuộc trò chuyện với khách hàng theo cách chuyên nghiệp trên các kênh hỗ trợ khác nhau để đảm bảo khách hàng luôn có trải nghiệm thú vị bất cứ khi nào họ tương tác với bạn.
“Thanks for calling and if you have any additional questions, please call us again.”
“Thanks for calling [COMPANY NAME]. Have a good day.”
“You’ve been speaking with [ADVISOR NAME] today. Thank you for contacting [COMPANY NAME]. Have a great day.”
“Apologies once again for any inconvenience caused. Thank you for your call.”
“Thank you for calling. I enjoyed talking with you today.”
“If any other questions arise, please feel free to contact us at any time. Thanks so much for calling. Goodbye.”
“Thank you very much for you time, [CUSTOMER NAME], and thanks for calling [COMPANY NAME]. We look forward to working with you in the future. Have a great day!”
“Thank you for calling [CUSTOMER NAME], your feedback is extremely valuable to us. Please don’t hesitate to call us again if you have any questions.”
“It’s great that we have answered your questions today. Thanks for calling [COMPANY NAME]. Have a wonderful day.”
“I’m very pleased that we’ve been able to help you today [CUSTOMER NAME], please call again if you need help.”
“If you have any other questions, please let me know. Looking forward to hearing back from you.”
“In the meantime, let me know if you have any more questions, comments, or concerns. I’ll be happy to assist you.”
“I hope this helps. Drop me a line if you have any further questions. Feel free to hit us up on Facebook [link] or Twitter [link] if you want a fast response, too.”
“And of course, I’m always here to answer any questions you may have. If I can help in any way, don’t hesitate to fire off an email.”
“If you’re interested in learning more about our product, please feel free to contact me or anyone else on our support team at any time. We’re always here to help.”
“Thanks for your time, and give me a call or shoot me an email if you have any questions about the tool.”
“Please feel welcome to contact our support team at [phone number], or reply to this message and we’d be more than happy to help.”
“As a reminder, here’s a [link] to our Knowledge Base where you can find more information about our product and company at any time.”
“We sincerely appreciate your understanding in this matter. Please feel free to reach out to me with any questions you may have.”
“I apologize again for the inconvenience. I have relayed this feedback to the rest of my team and can assure you that this mistake won’t happen in the future.”
“I understand that this was not the answer you were expecting. But I will do my best to get it fixed as soon as possible and I’ll be sure to keep you updated.”
“Let me know if this solution works for you. And as always, if there’s anything else I can help you with, don’t hesitate to reach out.”
“Thanks again for bringing this issue to our attention. I will update you on the progress within one week.”
“I hope we’ll stay in touch and get to work together again in the future. Please don’t hesitate to provide feedback and suggestions to help us improve, even from afar.”
“Meanwhile, here are some actions you can take that may resolve the issue: […]. If these don’t work, I’ll get back to you within one business day with an alternative solution.”
“I’m glad I was able to get that sorted out for you. Before you go, is there anything else I can assist you with today?”
“Happy I could help ☺ Wish you a good day!”
“Thank you for chatting with us today. Have a nice day. Goodbye.”
“Thank you for contacting our chat support. I am now closing this chat. If you have any more issues, please don’t hesitate to let us know. Have a great day!”
“Thanks for using our live help service, and please feel free to contact us again if you need any further assistance. Goodbye!”
“Thank you for visiting! We hope to see you again!”
“Thanks for stopping by, we hope to hear from you again!”
“My colleague [AGENT NAME] from tech support department will be able to answer your question. I will invite him to our chat room now, one moment, please.”
“Unfortunately, I’m not equipped to help you with that issue but I can transfer you to my colleague specialized for handling this type of request. Would you like that?”
“Please hold on, I’ll connect you with [AGENT NAME] from [DEPARTMENT] in no time.”
“Would you please hold for a moment? I’m transferring you to the right person.”
“[CUSTOMER NAME], it seems that you’re no longer responding. I will have to close the chat for now. If you still need my help, you can request a chat again. Thanks for stopping by.”
“It’s been a while since your last response. I will have to close our chat. If you need any further help, we’re at your service. Have a good day!”
“As it seems like you’re no longer responding, I’ll end this chat session. If you still need any assistance, feel free to request a new session. Thanks for reaching out to us.”
“If any more problems arise and you can’t access our chat line, please feel free to email us at [email address] or call our customer service line at [phone number].”
“Let us look into that for you. We will reply shortly.”
“Thanks for giving us the opportunity to help out, we’re here if you ever need us again!”
“We’ll follow up to your DM as soon as it gets resolved.”
“Hope that helps, have a wonderful day!”
“Are there any other questions I may help you with?”
“Let us know how else we can help you.”
“Thank you. Great that I could be of help.”
“Thanks for the shout out – I’ll get someone from tech support to look into it immediately!”
“We’ll do all we can to get it fixed asap!”
“Happy to help! Give us a shout if you need anything else.”
Để kết thúc cuộc trò chuyện, hãy kết thúc bằng cách hỏi khách hàng xem bạn có thể giúp thêm điều gì khác hoặc khuyến khích họ liên lạc lại trong tương lai.
Bạn có thể tránh một cuộc trò chuyện không thoải mái bằng cách đưa ra một chủ đề không quan trọng hoặc đổi chủ đề. Nếu không muốn thảo luận về tình huống, bạn có thể đơn giản nói rằng bạn không thoải mái khi nói về điều đó. Nếu cảm thấy rằng bạn phải kết thúc cuộc trò chuyện, bạn có thể nói rằng bạn phải ngắt máy bây giờ.
Đừng đơn thuần kết thúc cuộc gọi mà không nói năng gì cả. Hãy nhớ cảm ơn người gọi vì quỹ dành thời gian quý báu của họ và cho biết bạn sẽ gửi cho họ một email cập nhật nếu xảy ra diễn tiến nào khác.
Ready to put our templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Khóa Học Prompt Engineering – Chiến Lược Thúc Đẩy SEO
Khóa học Prompt Engineering nhằm thúc đẩy SEO, giúp tăng cường hiệu quả quảng bá và thu hút khách hàng trên Internet.
Photoshop Generative AI – Giúp Biến Đổi Ngành Bất Động Sản
Ứng dụng LiveAgent được tích hợp các giải pháp thay thế và cung cấp hỗ trợ khách hàng kéo dài. Có sẵn phiên bản dùng thử MIỄN PHÍ.
Hướng dẫn Photoshop Generative AI
Hướng dẫn về Photoshop Generative AI miễn phí. LiveAgent là công cụ được đánh giá cao, tin dùng bởi những doanh nghiệp hàng đầu.
Chuyển đổi từ LiveHelpNow sang LiveAgent?
Nâng cấp hệ thống hỗ trợ khách hàng với tích hợp email, chat trực tiếp, tổng đài cuộc gọi, cổng thông tin khách hàng và các mạng xã hội. Hãy chuyển đổi ngay!
Chúng tôi rất cám ơn bạn đã đăng ký LiveAgent gần đây.
Một thông báo sẽ được gửi đến địa chỉ email của bạn có chứa các thông tin đăng nhập, ngay sau khi tài khoản của bạn được thiết lập.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Chúng tôi rảnh vào nhiều ngày