Mẫu email tăng giá

Việc tăng giá là một phần không thể tránh khỏi trong mỗi giai đoạn phát triển của doanh nghiệp, trong cả lĩnh vực B2B và B2C. Hoàn thành việc tăng giá mà không làm mất khách hàng hiện tại chắc chắn là một thách thức cho hầu hết doanh nghiệp B2B. Phương pháp bạn thông báo cho người dùng về việc tăng giá sản phẩm hoặc dịch vụ có thể ảnh hưởng lên việc họ chọn trung thành với thương hiệu của bạn hoặc bắt đầu tìm kiếm các thay thế có giá thấp hơn. Dưới đây là một số biện pháp tốt nhất cùng với 7 mẫu email tăng giá để bạn có thể sử dụng khi thông báo tin này cho các khách hàng của bạn.

mẫu email tăng giá netflix
Thông báo tăng giá Netflix

Làm thế nào để thông báo cho khách hàng về việc tăng giá

  1. Thông báo trước cho khách hàng: Trò chuyện về việc tăng giá ngay khi bạn có quyết định và trước khi mức giá mới có hiệu lực. Đảm bảo khách hàng có thời gian để điều chỉnh với đề nghị mới, đánh giá lại ngân sách của họ, hoặc tìm kiếm các thay thế trên thị trường.
  1. Trò chuyện về lý do khiến mức giá tăng: Cho dù đó là do chi phí vận hành cao hơn hay nhu cầu nâng cấp sản phẩm/dịch vụ của bạn – hãy làm rõ mọi thứ với khách hàng để bạn không làm mất lợi nhuận, nhưng hoàn toàn đáp ứng được hoàn cảnh thị trường thay đổi.
  1. Giải thích về giá trị khách hàng của bạn sẽ nhận được: Tập trung vào giá trị mà khách hàng sẽ nhận được sau khi mức giá tăng – như là thêm vào các tính năng sản phẩm quan trọng mới mà họ đã đề nghị, cải thiện cách hoạt động của dịch vụ, đảm bảo hỗ trợ khách hàng tốt hơn, v.v.
  1. Để họ tận dụng mức giá hiện tại: Biến tin tức tiêu cực thành một cách thúc đẩy doanh thu trước khi mức giá thực sự gia tăng bằng cách cung cấp nhiều quyền lợi cho khách hàng hiện tại của bạn – vd: cho họ cơ hội nâng cấp lên kế hoạch hàng năm với mức giá cũ cho đến một thời điểm nhất định.
  1. Tránh nói lời hối lỗi: Là một doanh nghiệp, bạn có mọi quyền lợi để gia tăng mức giá một lần sau một khoảng thời gian, bất cứ khi nào bạn có lý do đúng để làm vậy. Nếu bạn tỏ vẻ hối lỗi quá mức khi thông báo việc tăng giá, bạn đang hạ thấp giá trị sản phẩm của bạn.
Mẫu email tăng giá
Thông báo tăng giá Adobe

7 Mẫu email tăng giá cho B2B

Mẫu #1: Thông báo nhanh


Dear [Name],

First of all, thank you for being a loyal and consistent [Company name] customer over the years. Your satisfaction means a lot to us, and we hope we’ve been successful in providing you excellent customer service/products.

I’m writing to let you know that due to [reasons for the price increase], we are going to be raising our prices on [product/ service]. The price is changing from [amount] a month, to [amount], a month starting [date].

Our new prices will allow us to better serve you and our future customers! If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to reach out. Our team is more than happy to help in any way.

Thanks again for your business, we appreciate it.
[YOUR SIGNATURE]

Mẫu #2: Tập trung vào lợi ích


Dear [Name],

Thank you for choosing [Product name] and for your trust in [Company name]. I am writing to let you know that there are some pricing changes coming into effect soon.

We had to review our pricing strategy due to [reason]. We want to make sure that [Product name] is always as useful and efficient as possible for our customers – that’s why introducing [new feature 1] and [new feature 2] is our first priority at the moment.

To make this happen, we are increasing the subscription fees by 10%. It also means that [Product name] will have even more perks for [customer’s goal of using the product], such as:

Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3

If you need some time to decide whether you want to commit to the new pricing plan, you have the chance to do so. For the next [period of time], you can use [Product name] for its standard rate. We will launch the new plans on [date].

Feel free to reach out at any time if you have any questions or concerns.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Mẫu #3: Khách hàng trung thành


Hi [Name],

We’re excited to see that you’ve [achieved specific results] with [Product/ Service name]. Your success is also our success and we’re glad you’re reaching your goals with our product/ service.

To ensure great results for customers like you, we’ll be increasing our rates slightly due to [reason] and changing our subscription prices to reflect the services our customers need the most starting from [date]. You can see the updated plans and new pricing here: link

As one of our most amazing customers, we also wanted to extend our current rates to you through [date].

If you have any questions about the price increase or anything at all, please don’t hesitate to reach out anytime via [email address] or live chat. Our customer care team will be more than happy to help.

Thank you for your business, we appreciate it!
[YOUR SIGNATURE]

Mẫu #4: Thông báo trước


Hi [Name],

Thank you so much for being our customer. Hopefully your holiday season is off to a great start.

Ours sure is … [Company] is turning [number] years old this year and we’re scaling our team to accelerate [Product] innovation. So I wanted to share what we’ve got planned for the first half of 2021!

We’ll be introducing 5 new integrations by [date], including integrations with [Tool 1], [Tool 2] and [Tool 3]. They will be available to all users on all paid plans.
One of the most-requested and long-awaited features is set for release next month! Yes, we’re finally launching [feature name] – a better way to [achieve specific goals]. Yes, we’re just as excited as you are!
To make sure we continue offering the best service we can, we will be increasing our pricing by a minimum of 10%. This small increase will let us hire new talent and bring even more features/tools to help you supercharge your [sales/ marketing/ customer service] faster.

That said, we’ll be emailing you Friday with new pricing details and a special offer for your current plan.

As always, we’re happy to hear how you are enjoying our tool and how you would make it even better. Feel free to reach out at any time with your feedback or questions.

Have a fantastic 2021,
[YOUR SIGNATURE]

Mẫu #5: Ưu đãi đặc biệt


Hey [Name]!

Despite the world’s current situation, 2020 was a great year for us and I’m happy to let you know that we’re growing our team size, as well as focusing on developing a host of new features that have been long-awaited by our customers.

In 2021 our prices are increasing by a minimum of 10% as of [date]. You can see the new plans and pricing here. And, as you’re already a customer of ours, I wanted to make sure that our price increase is as fair as possible.

So, here’s the deal you might want to take advantage of. If you’ve been thinking of upgrading to an annual subscription, you can get 10% off and enjoy a whole year of service at old prices. If you don’t want to commit to a whole year – only for the next two weeks you can prepay for up to 6 months in advance at the current price. Save before it’s too late!

UPGRADE NOW

Thank you so much for your support throughout the year. If you have any questions, please don’t hesitate to ask, we’re here to help. Just hit reply or open up the chat box on any [Company] page.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Mẫu #6: Người dùng miễn phí


Hi [Name],

Just for your information, starting from [date] we’ll be introducing new pricing plans that will better reflect the needs of our customers while also allowing us to keep improving [Product name] and implementing new features.

As a free plan user, the changes will not affect you, but I thought you might want to know that if you purchase any paid plan by [date], you can keep the current pricing forever (as long as you stay subscribed).

If you’ve been looking for a sign to [achieve whatever your product does] – this must be it!

CHOOSE A PLAN

If you have any questions or issues, simply hit reply and I’ll do my best to help!

Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]

Mẫu #7: Tin tốt, tin xấu


Hi [Name],

I’m reaching out today regarding [Product/ Service name] pricing. These types of notes are never fun to write, so I’ll start off with the good news.

If you currently have an account with [Product/ Service name], your subscription price will not be changing – we are going to honor your current price point forever! Think of it as an early-user discount.

Next, for the sort-of-good news. If you sign up for a new subscription before [date], you’ll still get the current pricing, forever. That means you have a month before the deadline to sign up and to lock in your price at the current rate. We hope you’ll take advantage of that.

SIGN UP NOW

Finally, the kind-of-good, kind-of-bad news. [Company name] has been growing (which is great), but we don’t want to compromise on the quality of [Product/ Service name] our customers have come to expect. To ensure our customer service remains excellent, we’re going to be getting some help. So, for new subscribers (beginning [date]), we’re raising the subscription rates to [amount].

If you have any questions, I’ll be happy to answer them. Thanks, as always, for being awesome, and for using [Product/ Service name].

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email tăng giá – Câu hỏi thường gặp

Độ dài lý tưởng của một email tăng giá là bao nhiêu?

Độ dài lý tưởng của một email tăng giá là hai câu nếu việc thay đổi là nhỏ và có kế hoạch. Một lời giải thích dài hơn nhiều có thể là cần thiết nếu việc thay đổi là rất quan trọng, hoặc nếu chúng không được lên kế hoạch.

Tôi nên thông báo cho khách về việc tăng giá như thế nào?

Bạn có thể sử dụng một email như một thông báo chính thức để nói cho khách hàng về việc gia tăng. Hơn nữa, sử dụng nó như một cơ hội để tăng khả năng giữ chân khách hàng bằng cách cung cấp cho họ một mức giảm giá để mua hàng ngay bây giờ.

Làm thế nào bạn viết một bức thư cho khách hàng về việc tăng giá?

Bạn có thể thông báo cho khách hàng về việc tăng giá trong một bức thư riêng, nơi bạn bao gồm danh sách tất cả mức giá của dịch vụ, gồm có việc tăng giá và ngày mà việc tăng giá sẽ diễn ra. Tuy nhiên, bạn nên giải thích rõ ràng lý do cho việc tăng giá và đảm bảo việc tăng giá là hợp lý.

Discover all that LiveAgent has to offer with our free trial!

Enjoy the fastest chat widget on the market, advanced automation, robust ticketing, and free call center capabilities<br /> with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “What’s the ideal length of a price increase email?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “The ideal length of a price increase email is a couple of sentences if the changes are minor and planned. A considerably longer explanation may be required if the changes are very significant, or if they are unplanned.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “How should I inform customers about a price increase? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “You can use an email as a formal notification to notify customers about the increase. Moreover, use it as an opportunity to increase customer retention by offering them a discount for making the purchase now.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “How do you write a letter to the customers about the price increase?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “You can inform your customers about the price increase in a personal letter, where you include the list of all the prices of your services, including the price increase and the date when the price increase will happen. However, you should thoroughly explain the reason for the price increase and make sure that the price increase is reasonable.” } }] }
Quay lại Template Tạo tài khoản MIỄN PHÍ

Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.

×
Xếp lịch hẹn cuộc gọi một-một và khám phá cách LiveAgent mang lại lợi ích cho doanh nghiệp của bạn.

Chúng tôi rảnh vào nhiều ngày

Lên lịch demo