Hệ thống gửi email hủy đăng ký qua email để giảm tỷ lệ khách hàng rời bỏ dịch vụ. Mẫu email hủy đăng ký tiếng Việt hay và êm dịu đồng thời tạo cảm giác tiêu cực cho khách hàng khi ngừng sử dụng sản phẩm.
Việc hủy đăng ký là không thể tránh khỏi trong các doanh nghiệp SaaS. Ngay cả những khách hàng lâu dài, trung thành nhất người mà bạn nghĩ sẽ gắn bó mãi mãi cũng có thể đột nhiên hủy gói thuê bao của họ. Có thể họ không đạt được kết quả như mong đợi vì họ chưa nhận được sự chăm sóc đủ để đạt được toàn bộ ROI của sản phẩm của bạn. Họ có thể đã tìm ra giải pháp tốt hơn (với nhiều tính năng hơn và giá cả phải chăng hơn), hoặc đơn giản là họ không cần sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn nữa. Dù thế nào đi nữa, việc hủy đăng ký không phải lúc nào cũng có nghĩa là bạn sẽ kết thúc mối quan hệ với khách hàng.
Cách bạn quản lý việc hủy đăng ký tạo ra sự khác biệt và bắt đầu với email hủy đăng ký của bạn – loại email giao dịch được kích hoạt khi người dùng hủy gói thuê bao trả phí của họ. Giống như email thu hút khách hàng, email hủy đăng ký đóng một vai trò thiết yếu trong việc giữ chân khách hàng. Thường có cơ hội để kết nối lại với khách hàng đã rời đi và thuyết phục lại họ. Đó là lý do email hủy đăng ký của bạn không chỉ đơn giản là nói “tạm biệt” – chúng phải được thiết kế để để lại ấn tượng tích cực và giảm tỷ lệ khách hàng rời đi. Dưới đây là một số mẹo thiết yếu để tạo email hủy đăng ký, bao gồm các mẫu email hủy đăng ký được tạo sẵn mà bạn có thể tùy chỉnh và sử dụng.
Email hủy đăng ký đã được chứng minh là hiệu quả hơn nếu chúng ngắn gọn và dễ hiểu. Chỉ có bốn điểm chính mà bạn nên đưa vào email của mình:
Tìm hiểu lý do khách hàng hủy đăng ký và điều làm bạn thất bại, điều này có thể rất khó khăn, nhưng chắc chắn vẫn có giá trị đối với doanh nghiệp của bạn. Theo dõi các lý do đằng sau việc hủy đăng ký luôn mang lại một cơ hội lớn để tận dụng ý kiến phản hồi của khách hàng, cải thiện dịch vụ của bạn cho khách hàng trong tương lai và giảm tỷ lệ khách hàng rời đi.
Mặc dù thông báo hủy đăng ký thường phải ngắn gọn nhưng không có nghĩa là chúng phải trang trọng và lạnh lùng quá mức. Nhấn mạnh rằng không có cảm giác tiêu cực nào bằng cách nói các câu như “Chúng tôi rất muốn bạn ở lại, nhưng chúng tôi hiểu rằng việc hủy đăng ký vẫn có thể xảy ra” có thể làm cho email của bạn được cá nhân hóa và gần gũi hơn mặc dù đó là một tin nhắn tự động.
Design your own cancellation templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
Thanks for being part of the [Brand] community. As requested, your subscription has been successfully canceled, and your card will no longer be charged.
We’d love to hear about your experience and how you think we can improve [Product/ Service] for other members (and you, if you decide to come back!)
Take the Survey
Just a heads up – you’ll still have access to [your account/ data/ message history/ free features], etc. If you decide you’d like to continue [using Product/ Service], you can resume your membership at any time.
We hope to see you around!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
I noticed you canceled your [Product/ Service] account. No worries!
Did you expect something different, or was it missing something you needed? Your feedback helps us improve [Product/ Service], so it would be great to hear from you.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hello [Name],
We successfully canceled your subscription for [Product/ Service].
We’re sorry to see you go! To help us improve our [product/ service], we would appreciate it if you took a moment to fill out this quick survey.
What was the reason for the cancelation? (Select up to 3 reasons):
It was not effective, and I didn’t achieve the results I wanted
It doesn’t integrate with our other tools or systems
It lacks key features or functionality
It was difficult to use
It’s too expensive
Customer support was unsatisfactory
This was a test account
My organization closed
Other
If you don’t mind sharing, which [tool/ platform/ software] will you use now?
What can we do to improve?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We’re sorry you had to cancel your [Product/ Service] subscription. Can we ask why you’re leaving? Your answer will help us make [Product/ Service] better for everyone.
Technical issues
Missing key features I need
Not sure how to use the tool
Too expensive
Switching to another product
Shutting down the company
Other (please explain below)
Appreciate your help and honest feedback!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
You’ve recently canceled your [Product/ Service] account and mentioned it was because of technical issues.
We’re really sorry about that. We do our best to make sure our service is accessible and reliable, but sometimes things fall through the cracks.
If you wouldn’t mind letting us know, we’d love to hear more about what technical issues you had so we can get to the bottom of it and make sure it doesn’t happen again.
Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Your [Product] Premium subscription has been canceled and will end on [date]. Until then, you will still have access to your Premium features.
When your subscription expires, you will still be able to [use free features]. You can come back and enjoy [Product] Premium anytime by re-subscribing. We’ll always be here if you need any help.
Thanks for being a customer,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for being a part of the [Membership name]. As you requested, we’ve canceled your membership effective [date].
We’d love to have you back, but we completely understand that this may not be the best option for you right now. If you ever change your mind, made this request in error, you can restart your membership anytime to enjoy [key membership benefits].
Restart Membership
If there’s anything we can do to help, please let us know. Visit our Help Center for more info or reach out to our support team.
Best of luck!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
It looks like you haven’t signed in to your account for a while. [Product/ Service] accounts are automatically deactivated after [number] days of inactivity. Your account will be deactivated in [number] days.
Thank you for trying [Product/ Service]. We’d love you to stick around, but we completely understand that [Product/ Service] isn’t for everyone.
Let us know if you have any questions or need help keeping your account.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Something went wrong, and we were unable to process the charges on your credit card ending in [last four digits]. Unfortunately, we had to cancel your [Product/ Service] subscription.
But don’t worry, we understand that sometimes these things happen. You can always reactivate your [Product/ Service] subscription at any time.
Reactivate [Product/ Service] Account
If you have any questions or issues, don’t hesitate to reach out, we’re just an email away.
Hope to see you back soon.
[YOUR SIGNATURE]
Are you tired of dealing with cancellation requests and unhappy customers?
LiveAgent's cancellation email templates are designed to help you handle cancellations with ease and professionalism, while also minimizing any negative impact on your business.
How your brand responds to customers who canceled their subscription, premium account, or membership has a significant impact on whether or not they eventually churn. Well-crafted cancelation messages can be used to win back disengaged customers, mend customer relationships that might otherwise be lost, improve retention, and minimize the number of churned customers.
Asking customers why they canceled their subscription in the first place can give you a deeper understanding of their needs and expectations and, ultimately, valuable insights that can help you improve your product, strategy, and brand. If you find out most customers who churn require particular features your product lacks, it might make sense to reconsider your functionality and make improvements.
Following up with customers who canceled personally adds a more human touch to your message and builds more trust. While it’s not always possible to send personalized messages every time, it may be reasonable with your most loyal and high-spending customers. Instead of sending a generic, one-size-fits-all cancelation message, consider following up with your long-term, high-value clients personally – it might increase your chances of re-engaging them and winning back their loyalty.
Mẫu email phản hồi yêu cầu hoàn tiền
Bài viết tập trung vào các chiến lược hỗ trợ khách hàng, bao gồm kỹ thuật hỗ trợ qua email, chương trình khách hàng thân thiết và phản hồi khách hàng. Việc thu thập phản hồi của khách hàng giúp cải thiện sản phẩm và doanh nghiệp của bạn. Sử dụng các phiếu giảm giá và mẫu email để tương tác với khách hàng và giữ chân khách hàng hiện tại. Các bản nghiên cứu và cổng thông tin khách hàng là công cụ quan trọng trong tiếp thị nội dung B2B.
Hệ thống trả lời tự động của LiveAgent cung cấp nhiều dịch vụ tốt nhất cho khách hàng. Cần sử dụng các cách thiết lập IVR hiệu quả và tránh lỗi phổ biến. Bài viết đưa ra lời khuyên về sơ yếu lý lịch và đào tạo nhân viên dịch vụ khách hàng, giải thích cải thiện dịch vụ và kỹ năng nhân viên tổng đài lý tưởng. Cần tập trung vào xây dựng cơ sở khách hàng trung thành và giữ chân khách hàng.
Các công ty nên sử dụng phiếu giảm giá để thu hút khách hàng trong thương mại điện tử. Email marketing và chương trình khách hàng thân thiết có thể giúp tăng doanh số bán hàng. Khách hàng phản hồi rất quan trọng để cải thiện sản phẩm và doanh nghiệp và các công ty nên khuyến khích khách hàng tham gia cổng thông tin để giải quyết vấn đề. Nghiên cứu là công cụ quan trọng trong chiến dịch bán hàng và email yêu cầu nghiên cứu giúp nhận thông tin khách hàng thành công.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team