Mẫu email hủy đăng ký

Việc hủy đăng ký là không thể tránh khỏi trong các doanh nghiệp SaaS. Ngay cả những khách hàng lâu dài, trung thành nhất a> người mà bạn nghĩ sẽ gắn bó mãi mãi cũng có thể đột nhiên hủy gói thuê bao của họ. Có thể họ không đạt được kết quả như mong đợi vì họ chưa nhận được sự chăm sóc đủ để đạt được toàn bộ ROI của sản phẩm của bạn. Họ có thể đã tìm ra giải pháp tốt hơn (với nhiều tính năng hơn và giá cả phải chăng hơn), hoặc đơn giản là họ không cần sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn nữa. Dù thế nào đi nữa, việc hủy đăng ký không phải lúc nào cũng có nghĩa là bạn sẽ kết thúc mối quan hệ với khách hàng.

Cách bạn quản lý việc hủy đăng ký tạo ra sự khác biệt và bắt đầu với email hủy đăng ký của bạn – loại email giao dịch được kích hoạt khi người dùng hủy gói thuê bao trả phí của họ. Giống như email thu hút khách hàng , email hủy đăng ký đóng một vai trò thiết yếu trong việc giữ chân khách hàng. Thường có cơ hội để kết nối lại với khách hàng đã rời đi và thuyết phục lại họ. Đó là lý do email hủy đăng ký của bạn không chỉ đơn giản là nói “tạm biệt” – chúng phải được thiết kế để để lại ấn tượng tích cực và giảm tỷ lệ khách hàng rời đi. Dưới đây là một số mẹo thiết yếu để tạo email hủy đăng ký, bao gồm các mẫu email hủy đăng ký được tạo sẵn mà bạn có thể tùy chỉnh và sử dụng.

Mẫu email hủy đăng ký - App - Uploads - 2021 - 05 - Basecamp Account Cancellation Email.pn

Các biện pháp thực hành hay nhất về email hủy đăng ký

Giữ cho thông điệp của bạn ngắn gọn và ngọt ngào

Email hủy đăng ký đã được chứng minh là hiệu quả hơn nếu chúng ngắn gọn và dễ hiểu. Chỉ có bốn điểm chính mà bạn nên đưa vào email của mình:

  • Cảm ơn khách hàng vì sự hợp tác của họ.
  • Xác nhận rằng yêu cầu hủy đăng ký của họ đang được xử lý.
  • Xin ý kiến phản hồi để tìm ra lý do đằng sau việc hủy đăng ký của họ.
  • Đảm bảo với họ rằng cánh cửa luôn chào đón nếu họ quyết định quay lại.
Giữ cho thông điệp của bạn ngắn gọn và ngọt ngào - App - Uploads - 2021 - 05 - Spotify Cancellation Email 1.png

Hỏi khách hàng lý do họ hủy đăng ký

Tìm hiểu lý do khách hàng hủy đăng ký và điều làm bạn thất bại, điều này có thể rất khó khăn, nhưng chắc chắn vẫn có giá trị đối với doanh nghiệp của bạn. Theo dõi các lý do đằng sau việc hủy đăng ký luôn mang lại một cơ hội lớn để tận dụng ý kiến phản hồi của khách hàng, cải thiện dịch vụ của bạn cho khách hàng trong tương lai và giảm tỷ lệ khách hàng rời đi.

Sử dụng ngôn ngữ đồng cảm để thể hiện sự quan tâm của bạn

Mặc dù thông báo hủy đăng ký thường phải ngắn gọn nhưng không có nghĩa là chúng phải trang trọng và lạnh lùng quá mức. Nhấn mạnh rằng không có cảm giác tiêu cực nào bằng cách nói các câu như “Chúng tôi rất muốn bạn ở lại, nhưng chúng tôi hiểu rằng việc hủy đăng ký vẫn có thể xảy ra” có thể làm cho email của bạn được cá nhân hóa và gần gũi hơn a> mặc dù đó là một tin nhắn tự động

Design your own cancellation templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Dòng tiêu đề email hủy đăng ký

  • Chúng tôi rất tiếc khi thấy bạn rời đi
  • Chúng tôi sẽ nhớ bạn!
  • Trước khi bạn đi… (Chúng tôi rất nhớ bạn!)
  • Tài khoản của bạn đã hết hạn. Hãy thử đăng ký trả phí!
  • Gói thuê bao [Sản phẩm] của bạn đã bị hủy
  • Hủy tài khoản [Sản phẩm] miễn phí của bạn. Tiếp cận nhiều tính năng hơn với tài khoản trả phí
  • Hủy tài khoản trả phí khỏi [Thương hiệu]
  • Xác nhận yêu cầu hủy đăng ký của bạn
  • Theo dõi về việc hủy đăng ký của bạn, [Tên]
  • Tài khoản [Sản phẩm] của bạn sẽ bị vô hiệu hóa sau 30 ngày nữa
Dòng tiêu đề email hủy đăng ký - App - Uploads - 2021 - 05 - Your Hulu Subscription Has Been Canceled.jpg

Ví dụ về mẫu email hủy đăng ký

Email hủy đăng ký cơ bản

Hi [Name],

Thanks for being part of the [Brand] community. As requested, your subscription has been successfully canceled, and your card will no longer be charged.

We’d love to hear about your experience and how you think we can improve [Product/ Service] for other members (and you, if you decide to come back!)

Take the Survey

Just a heads up – you’ll still have access to [your account/ data/ message history/ free features], etc. If you decide you’d like to continue [using Product/ Service], you can resume your membership at any time.

We hope to see you around!
[YOUR SIGNATURE]

Email hủy đăng ký thông thường không tự động

Hey [Name],

I noticed you canceled your [Product/ Service] account. No worries!

Did you expect something different, or was it missing something you needed? Your feedback helps us improve [Product/ Service], so it would be great to hear from you.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Ví dụ về khảo sát hủy đăng ký SaaS #1

Hello [Name],

We successfully canceled your subscription for [Product/ Service].

We’re sorry to see you go! To help us improve our [product/ service], we would appreciate it if you took a moment to fill out this quick survey.

What was the reason for the cancelation? (Select up to 3 reasons):

It was not effective, and I didn’t achieve the results I wanted
It doesn’t integrate with our other tools or systems
It lacks key features or functionality
It was difficult to use
It’s too expensive
Customer support was unsatisfactory
This was a test account
My organization closed
Other

If you don’t mind sharing, which [tool/ platform/ software] will you use now?

What can we do to improve?

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Ví dụ về khảo sát hủy đăng ký SaaS #2

Hi [Name],

We’re sorry you had to cancel your [Product/ Service] subscription. Can we ask why you’re leaving? Your answer will help us make [Product/ Service] better for everyone.

Technical issues
Missing key features I need
Not sure how to use the tool
Too expensive
Switching to another product
Shutting down the company
Other (please explain below)

Appreciate your help and honest feedback!
[YOUR SIGNATURE]

Theo dõi khảo sát về việc hủy đăng ký SaaS

Hi [Name],

You’ve recently canceled your [Product/ Service] account and mentioned it was because of technical issues.

We’re really sorry about that. We do our best to make sure our service is accessible and reliable, but sometimes things fall through the cracks.

If you wouldn’t mind letting us know, we’d love to hear more about what technical issues you had so we can get to the bottom of it and make sure it doesn’t happen again.

Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]

Hủy đăng ký tài khoản trả phí

Hey [Name],

Your [Product] Premium subscription has been canceled and will end on [date]. Until then, you will still have access to your Premium features.

When your subscription expires, you will still be able to [use free features]. You can come back and enjoy [Product] Premium anytime by re-subscribing. We’ll always be here if you need any help.

Thanks for being a customer,
[YOUR SIGNATURE]

Xác nhận hủy tư cách thành viên

Hi [Name],

Thank you for being a part of the [Membership name]. As you requested, we’ve canceled your membership effective [date].

We’d love to have you back, but we completely understand that this may not be the best option for you right now. If you ever change your mind, made this request in error, you can restart your membership anytime to enjoy [key membership benefits].

Restart Membership

If there’s anything we can do to help, please let us know. Visit our Help Center for more info or reach out to our support team.

Best of luck!
[YOUR SIGNATURE]

Email vô hiệu hóa tài khoản

Hi [Name],

It looks like you haven’t signed in to your account for a while. [Product/ Service] accounts are automatically deactivated after [number] days of inactivity. Your account will be deactivated in [number] days.

Thank you for trying [Product/ Service]. We’d love you to stick around, but we completely understand that [Product/ Service] isn’t for everyone.

Let us know if you have any questions or need help keeping your account.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Gói thuê bao bị hủy do thanh toán không thành công

Hi [Name],

Something went wrong, and we were unable to process the charges on your credit card ending in [last four digits]. Unfortunately, we had to cancel your [Product/ Service] subscription.

But don’t worry, we understand that sometimes these things happen. You can always reactivate your [Product/ Service] subscription at any time.

Reactivate [Product/ Service] Account

If you have any questions or issues, don’t hesitate to reach out, we’re just an email away.

Hope to see you back soon.
[YOUR SIGNATURE]

Frequently asked questions

Why should I send cancellation emails?

How your brand responds to customers who canceled their subscription, premium account, or membership has a significant impact on whether or not they eventually churn. Well-crafted cancelation messages can be used to win back disengaged customers, mend customer relationships that might otherwise be lost, improve retention, and minimize the number of churned customers.

Should I ask customers why they canceled?

Asking customers why they canceled their subscription in the first place can give you a deeper understanding of their needs and expectations and, ultimately, valuable insights that can help you improve your product, strategy, and brand. If you find out most customers who churn require particular features your product lacks, it might make sense to reconsider your functionality and make improvements.

Should I send generic automated cancelation emails or follow up personally?

Following up with customers who canceled personally adds a more human touch to your message and builds more trust. While it’s not always possible to send personalized messages every time, it may be reasonable with your most loyal and high-spending customers. Instead of sending a generic, one-size-fits-all cancelation message, consider following up with your long-term, high-value clients personally – it might increase your chances of re-engaging them and winning back their loyalty.

Thử LiveAgent ngay hôm nay​

Chúng tôi cung cấp dịch vụ trợ giúp chuyển đổi từ những giải pháp helpdesk phổ biến

3.000+ đánh giá Trustpilot GetApp G2 Crowd

Quay lại Template Tạo tài khoản MIỄN PHÍ

    Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.

    ×
    Xếp lịch hẹn cuộc gọi một-một và khám phá cách LiveAgent mang lại lợi ích cho doanh nghiệp của bạn.

    Chúng tôi rảnh vào nhiều ngày

    Lên lịch demo