Các mẫu email về cổng thông tin khách hàng giúp tiết kiệm thời gian và tạo hiệu quả trong việc truyền thông với khách hàng. Bài viết cung cấp các ví dụ về các mẫu email xác minh, đặt lại mật khẩu, và khuyến khích khách hàng tham gia cổng thông tin.
Mỗi khi khách hàng gửi phiếu yêu cầu về việc sử dụng một trong các sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn, nhân viên phải trả lời và lãng phí thời gian quý báu có thể dành cho các nhiệm vụ khác. Tuy nhiên, không nhất thiết phải như vậy. Tại sao?
Không phải tất cả các câu hỏi về sản phẩm đều phức tạp đến mức cần nhân viên dịch vụ khách hàng chú ý. Người dùng hiện tại có thể giải quyết khá nhiều vấn đề nếu tổ chức cung cấp cổng thông tin khách hàng.
Cổng thông tin khách hàng là một nền tảng tự phục vụ cho phép khách hàng chia sẻ thông tin, tìm kiếm giải pháp cho vấn đề của họ bất kỳ lúc nào và đặt các truy vấn một cách độc lập. Nó cung cấp cho khách hàng quyền truy cập vào trang web mà họ có thể mở tạo chủ đề, cập nhật thông tin liên hệ, tham khảo cơ sở kiến thức, tải xuống tài nguyên, duyệt qua các bài đăng lịch sử hoặc chia sẻ kiến thức với những người dùng khác.
Bạn cũng có thể thiết lập trang Câu hỏi thường gặp của công ty nơi khách hàng có thể tìm thấy câu trả lời cho các câu hỏi phổ biến của họ. Điều này không chỉ trao quyền cho họ giải quyết các vấn đề nhỏ mà còn giải phóng nhân viên dịch vụ khách hàng của bạn.
Tuy nhiên, sau khi thiết lập cổng thông tin, bạn phải quảng bá cho khách hàng, hướng dẫn họ về quy trình tạo tài khoản cổng thông tin khách hàng và cuối cùng, khuyến khích khách hàng trở thành người dùng tích cực.
Gửi thông tin liên lạc qua email được tạo một cách tỉ mỉ là cách hiệu quả nhất để:
Sử dụng các mẫu email về cổng thông tin khách hàng sẽ giúp bạn tiếp cận khách hàng và thuyết phục họ tham gia cổng thông tin khách hàng mà bạn đã thiết lập cho họ. Bài viết này tập hợp các ví dụ về các kiểu tin nhắn khác nhau từ mỗi giai đoạn trong quá trình truyền thông về dịch vụ khách hàng hiệu quả. Trong đó các ví dụ về dòng chủ đề của email dịch vụ khách hàng càng làm bài viết này trọn vẹn hơn.
Mẫu email là một email có định dạng HTML có thể được sử dụng để tạo tin nhắn riêng bằng cách thay đổi nội dung được đề xuất bằng nội dung của riêng bạn. SendPulse cung cấp hơn 130 mẫu miễn phí có sẵn để sử dụng.
Mẫu email cho phép bạn tạo các chiến dịch quảng cáo qua email bằng cách thay thế hình ảnh, văn bản, phông chữ và các yếu tố khác. Bộ sưu tập mẫu email trong SendPulse được phân loại thành các phần theo chủ đề, vì vậy bạn có thể tìm mẫu phù hợp nhất với bạn.
Thay vì tạo một mẫu email mới, bạn có thể dễ dàng tải lên hình ảnh của riêng mình, thay đổi văn bản và chọn nội dung phù hợp mới cho người đăng ký. Bạn không phải lãng phí thời gian thiết kế và tìm hiểu xem định dạng nào phù hợp nhất.
Mỗi lần tạo một mẫu email mới từ đầu, bạn phải kiểm tra xem có lỗi hay không. Luôn có rủi ro bỏ sót phần quan trọng hoặc mắc các lỗi định dạng. Sử dụng mẫu sẽ đảm bảo rằng email của bạn trông giống hệt như bản xem trước.
Mẫu email xác minh ngắn 1
You’ve registered for [company name] customer portal. Before you can use your account, you need to verify that this is your email address by clicking the following link: [link]
Kind Regards, [company]
Mẫu email xác minh ngắn 2
We just need to verify your email address before you can access your customer portal account.
Verify your email address here [verification link]
Thanks! – The [company] team
Mẫu email xác minh ngắn 3
You’re almost ready to start enjoying our customer portal.
Simply click the big [color] button below to verify your email address.
[button]
Best, [company]
Mẫu email xác minh nhấn mạnh giá trị
Are you ready to get access to all the useful info that we’ve prepared for you?
Complete your registration by clicking on the button below!
[button]
This link will verify your email address, and then you’ll officially be a part of our customer portal community.
See you there!
Best regards, the [company] team
Mẫu email xác minh có liên kết xác nhận
Thanks for registering for our customer portal!
We need a little more information to complete your registration, including a confirmation of your email address.
Click below to confirm your email address:
[link]
If you have problems, please paste the above URL into your web browser.
Thanks, the [company] team
Một Mẫu email chào mừng đơn giản
Thank you for joining our customer portal community!
We are [one sentence that describes your organization best]. We’re happy that you will get [the value a recipient will get by learning more about your product/service].
We believe that our customer portal will make your life easier. We hope you enjoy it!
If you need anything from us, remember that we’re at your disposal.
Best,
The [company] team
Mẫu email chào mừng có lời kêu gọi hành động
I’m absolutely thrilled that you’ve decided to give our customer portal a try. If you need to contact the team or me, feel free to do so at any time.
The best way to start using our customer portal is to [the next step users should take].
So if you haven’t done that already, get started now!
[CTA]
Have a great day,
The [company] Team
Mẫu email chào mừng đầy đủ thông tin
Welcome to [company] customer portal. Our platform is powered by [unique characteristics of your customer portal, e.g. knowledge from our top-notch experts in customer service] to help you with [user pain point].
Here’s a quick look at what to expect:
• [Link to customer portal article/manual 1]
• [Link to customer portal article/manual 2]
• [Link to customer portal article/manual 3]
We share the latest news about our [product/service], tips and tricks for customers, our experiments, and battle-tested solutions.
Zero spam, just our best content.
Best,
The [company] team
Mẫu email xác nhận ngắn
Thank you for joining our customer portal.
We’d like to confirm that your account was created successfully, and you can now start accessing it.
If you have any issues with logging into your account, reach out to us at [email address].
Best,
The [customer portal] team
Cảm ơn bạn đã hoàn thành mẫu email xác nhận đăng ký
Thank you for completing your customer portal registration.
This email is t to confirm that your account is active and that you are now officially part of the [customer portal] family.
Enjoy!
Regards,
The [company] team
Mẫu email xác nhận “Chúng tôi mong đợi…”
Thank you for creating a [customer portal] account. We look forward to reading your first posts.
See you around!
The [customer portal] team
Mẫu email xác nhận có liên kết đến tài liệu
We’re happy that another incredible person (you) joined our community.
To get started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:
Task 1 [for example, login]
Task 2 [for example, create an entry]
Task 3 [for example, use a basic feature]
Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 lessons on how to use the [customer portal] platform.
Thank you for joining, let’s make great things happen together!
Sincerely,
The [company] team
Mẫu email đặt lại mật khẩu 1
Reset my password [link]
If you did not forget your password, you can safely ignore this email.
Best,
The [company] team
Mẫu email đặt lại mật khẩu 2
Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].
No changes have been made to your account yet.
You can reset your password by clicking the link below.
If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.
Yours,
The [company] team
Mẫu email đặt lại mật khẩu 3
You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.
[button]
If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset is only valid for the next 30 minutes.
Thanks, the [customer portal] team
Mẫu email đặt lại mật khẩu 4
If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.
If you have any comments or questions, then don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]
Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.
Yours,
The [company] team
Mẫu email phản hồi 1
[X] days ago, you created an account at [customer portal], and you’ve been an active user ever since.
We’d love to get your feedback on the platform! Give us a rating by clicking on the stars below:
[*****]
Kind regards,
The [customer portal] team
Mẫu email phản hồi 2
Thanks for using [customer portal].
Please tell us about your experience by completing this 30-second survey. Your feedback helps us create a better experience for yourself and other [customer portal] users.
Let us know how it goes!
– The [customer portal] team
Mẫu email phản hồi 3
Your feedback means a lot to us. We constantly strive to provide a flawless experience for our customers, and your input helps us do so.
With that in mind, we would really appreciate it if you could take a minute to share your feedback on the portal.
We hope to see you soon at [customer portal]
Best regards, [customer portal team member’s name]
Mẫu email phản hồi 4
Help us shape the [customer portal] experience by taking this survey.
Your feedback is very important to us and will help us make the portal better, so we hope you will take a few minutes to answer our questions.
[CTA]
We appreciate your time and feedback!
The [customer portal] team
Mẫu email mời 1
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
Best,
The [customer portal] team
Mẫu email mời 2
How much time are you spending [dealing with a customer pain point]? I bet it’s too much!
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [sector] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love it if you create a customer portal account to join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
Mẫu email mời 3
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
[benefit 1]
[benefit 2]
[benefit 3]
…
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
[Testimonial 1]
[Testimonial 2]
[Register now]
Best,
The [customer portal] team
Ready to create your customer portal?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Mẫu email bài viết xuất bản bên ngoài
Hãy xem qua các mẫu email để quảng bá các bài viết được xuất bản bên ngoài có liên kết ngược đến trang của bạn. Hãy thu nhiều lượt xem hơn với những mẹo đơn giản này!
Các công ty nên sử dụng phiếu giảm giá để thu hút khách hàng trong thương mại điện tử. Email marketing và chương trình khách hàng thân thiết có thể giúp tăng doanh số bán hàng. Khách hàng phản hồi rất quan trọng để cải thiện sản phẩm và doanh nghiệp và các công ty nên khuyến khích khách hàng tham gia cổng thông tin để giải quyết vấn đề. Nghiên cứu là công cụ quan trọng trong chiến dịch bán hàng và email yêu cầu nghiên cứu giúp nhận thông tin khách hàng thành công.
The most effective marketing strategies for content marketing include email feedback to engage customers and improve products, collecting customer opinions through surveys, and creating loyalty programs to retain current customers. The use of discount coupons increases customer loyalty and can be easily customized and measured with plugins. Providing valuable incentives and keeping surveys short and clear increases response rates. Using email marketing templates and a customer portal saves time, while mentioning reputable sources to build trust and increase traffic. Successful marketing campaigns also rely on research and successful customer experiences.
The use of research and customer feedback is important in B2B marketing campaigns. Offering discounts or added value can attract customers, and responding to public reviews is crucial. Upgrades are also important to convince future customers to convert and upgrade to premium plans. Discount codes and customization can increase loyalty. LiveAgent is a customer support software that offers integrated features, alternative solutions, pricing, and technical support. Upgrading from a free trial to a paid plan is a main goal for any SaaS business, but can be a challenge.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team