Mẫu email nâng cấp

Các email nâng cấp rất quan trọng cho các doanh nghiệp SaaS dẫn đầu về sản phẩm được thúc đẩy bởi cả hai mô hình ‘miễn phí cao cấp’ và dùng thử miễn phí. Chúng giúp thuyết phục khách hàng tương lai chuyển đổi và nâng cấp từ tài khoản >miễn phí thành trả phí và thành kế hoạch cao cấp hơn. Thật ra, đó là một trong các mục tiêu chính của bất kỳ doanh nghiệp SaaS nào – và cũng là một trong các thách thức cơ bản, vì một số lượng lớn khách hàng SaaS không bao giờ thực hiện nâng cấp. Cho dù nó chuyển đổi từ bản dùng thử miễn phí sang dịch vụ trả phí hay đi lên từ kế hoạch cơ bản đến cao cấp, bài viết sau cũng cung cấp một số chiến thuật hữu ích và mẫu /a> nâng cấp được làm sẵn cho bạn để sử dụng như những ví dụ khi tạo email nâng cấp riêng của bạn.

Mẫu email nâng cấp Bria
Mẫu email nâng cấp Bria Teams của Counterpath

Mẹo nhanh để viết email nâng cấp hiệu quả

  • Thêm dấu ấn cá nhân bằng cách bao gồm tên của khách hàng và đề cập đến các chi tiết liên quan khác trong mẫu email nâng cấp của bạn (như là số thời gian còn lại trong thời gian dùng thử của họ hoặc thông tin khác dựa trên hoạt động người dùng của họ)
  • Đảm bảo mẫu email nâng cấp của bạn bao gồm CTA rõ ràng và liên kết trực tiếp đến màn hình nâng cấp thực tế thay vì đưa ra các hướng dẫn về cách đến đó.
  • So sánh kết quả của việc nâng cấp với, không nâng cấp bằng cách chỉ ra các tính năng cao cấp mà người dùng sẽ có được quyền truy cập vào và những lợi ích mà các tính năng này sẽ mang đến.
  • Hãy nghĩ đến thời điểm tốt nhất để gửi email nâng cấp bằng cách tính toán theo cả hai trình kích hoạt dựa trên thời gian và hành vị (khi bản dùng thử kết thúc hoặc ngay khi người dùng đã nghiệm hết các giá trị.)

10 mẫu email nâng cấp

Dùng thử miễn phí sắp hết hạn


Hi [Name],

It looks like your free trial is expiring next week. Have you made a decision concerning [Product]? If so, our plans start at $** per month and by upgrading now, you’ll ensure you can take full advantage of these great premium features:

[Premium feature 1]
[Premium feature 2]
[Premium feature 3]
[Premium feature 4]

Select a Premium Plan

If not, let’s get in touch and talk about the roadblocks you’re facing.

Remember, after your trial expires, you won’t be able to access your account any longer. So, if you’re still considering whether [Product] is right for you, please give me a call to discuss your options before the week ends: [phone number].

As always, I look forward to speaking with you.

P.S. If you’re wondering why our $**/mo is the most popular plan, here’s an article on why our customers choose it: article link

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Nâng cấp hoặc gia hạn bản dùng thử miễn phí


Hi [Name],

Thanks for giving [Product] a try! Your free trial is almost over (expires in 24 hours), and we hope you’ve enjoyed your experience. Unfortunately, the following premium features will soon be unavailable:

[Premium feature 1 – benefit 1]
[Premium feature 2 – benefit 2]
[Premium feature 3 – benefit 3]

Upgrade Now to Get Them Back

Upgrading only takes a minute.
Your progress and settings are still safe and sound.
Any people you invited will have access again after you upgrade.

Need extra time on your trial?
Just reply to this email or contact our support team to get an extra 10 days. Someone friendly will get
back to you ASAP.

Have questions about upgrading?
Our agents are always happy to help. We’re on call 24 hours a day, 7 days a week, and respond to all questions in under one hour.

Prefer to cancel instead?
No problem. If you’re not going to continue with [Product], you can either do nothing and let your trial expire, or you can cancel your account here.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Dùng thử miễn phí đã hết hạn/ nâng cấp để tiếp tục


Hi [Name],

Your free trial has expired, but you can keep using [Product] with a paid subscription. If you’re still thinking about whether or not you want to commit, here’s a brief snapshot of what you’ll miss out on:

[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]

Companies like [Company 1], [Company 2], and [Company 3] have made the leap to Premium plans. Based on your usage over the past two weeks, you should try the Basic plan – it’s a great place to start.

Choose a Premium Plan

Did [Product] not work for you?
We’d love to hear why. If you have any feedback you think would be useful, please take our brief, anonymous survey.

Have questions or need help?
Our customer care team is here to assist you in any way we can. Please visit our Support Center to get in touch.

Thanks for using [Product],
[YOUR SIGNATURE]

Nâng cấp hoặc duy trì kế hoạch miễn phí


Hi [Name],

Your [Product] trial is coming to an end in 3 days, and your account will revert back to a Free Plan.

Hopefully, you’ve had a chance to explore some of our favorite premium features like [feature 1], [feature 2], and [feature 3]. If we’ve done our jobs right, you’ve gotten a good feel for what [Product] can do for your [sales/ marketing/ customer service, etc.]

If you decide you want to upgrade, we promise it’s totally painless and takes under 60 seconds. Our premium plans start at $**/month and includes [listing some key features].

Check Upgrade Options

Not ready to upgrade? That’s okay too! You can stay on the Free Plan forever and keep using [basic features].

Have any questions or feedback? Just hit reply to get in touch and we’ll gladly help.

Thank you for trying [Product]!
[YOUR SIGNATURE]

Đã đạt đến giới hạn miễn phí/nâng cấp 


Hi [Name],

You used all of your free credits at [Product], well done!

By now, you should have a good idea of all that [Product] has to offer. So it’s time to make that critical decision to switch to a Pro plan. Upgrading to [Product] Pro will get you unlimited [whatever a Pro account provides].

Upgrade to a Pro Plan Now

If you have any questions about upgrading or using credits, don’t hesitate to get in touch with us by replying to this email or visiting our Help Center.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Nâng cấp với một ưu đãi đặc biệt


Hey [Name], kudos on your success with [Product]!

Since you started using [Product], you’ve [reached specific milestones].

I just wanted to give you a heads up that tomorrow your free trial will come to an end and we’ll sadly have to pause your account. Unless you upgrade to a paid plan, you’ll lose access to premium features like [feature 1], feature 2], and [feature 3]. But don’t worry – we’ve got you covered.

As a thank you for trying [Product], if you upgrade to any of our annual plans today, you’ll save 30%! Simply click below to grab this special deal.

Upgrade Now to Get 30% OFF Any Annual Plan

Not ready to upgrade just yet? No problem, while we will pause your account 24 hours from now, we’ll keep your data around so you can come back anytime you want and pick things up where you left.

If you have any questions, feel free to ask – I’d be very happy to help.

Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]

Nâng cấp theo giá trị


Hi [Name],

By now you’ve had a chance to see how [Product] can help you [achieve customer’s goals].

Many of our customers regard [Product] as the thing that took their business to the next level. It makes it easier to [handle customers’ pain points and get specific results.] So why wait?

Upgrade Now

Keep in mind, we don’t just hand you the tools and walk away. We’re here to help you get the most out of them. By upgrading, you’ll get full access to:

The most passionate and dedicated customer support team (available via email and live chat.)
Extensive knowledge base documentation.
Countless walkthrough videos and guides for all of our features.
A leading industry blog with helpful tips and insights.
An incredible user community full of people like you sharing ideas.
An actively improving platform that your feedback helps shape.

Not ready to upgrade? You’ve got 24 hours left in your trial, and we sincerely hope you’ll keep using [Product]. If not, feel free to reply and let us know what’s holding you back.

Thanks so much for giving [Product] a try.
[YOUR SIGNATURE]

Nâng cấp lên một kế hoạch cao hơn


Hey [Name],

Thanks for using [Product]! We truly hope it’s helping you [achieve specific goals].

We’ve been hard at work building [Product] to ensure it brings maximum value to our customers and as a Basic user, you only see a portion of the features we’ve developed. As an active user, you may get even more out of [Product] with these Premium features:

UPGRADE TO PREMIUM

[Premium feature 1 – benefit 1]
[Premium feature 2 – benefit 2]
[Premium feature 3 – benefit 3]
[Premium feature 4 – benefit 4]

If you need any assistance, don’t hesitate to contact us anytime by visiting our Help Center.

Our best,
[YOUR SIGNATURE]

Nâng cấp lên kế hoạch cao hơn với ưu đãi đặc biệt


Hey [Name],

You’ve been using [Product] for a few months now, and it looks like the two of you make a really great team. Why not take your relationship to the next level? For the next 2 days you can supercharge your [sales/ marketing/ customer service, etc.] with an upgrade to Premium with this amazing deal:

Get 30% OFF [Product] Premium
(Offer expires in 48 hours)

Take your [sales/ marketing/ customer service, etc.] to the next level with [Product] Premium. Here’s what you’ll get:

[Premium feature 1]
[Premium feature 2]
[Premium feature 3]
[Premium feature 4]

If you have any questions about any of these features, or what else you can do with [Product] Premium, simply reply back to this email and let me know.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Thông báo về tính năng cao cấp mới = cơ hội nâng cấp


Hi [Name],

If you’re a [sales person/marketer/customer success manager], you probably know that [explain their biggest pain-point]. Imagine [describe the perfect future for the user].

[New Premium feature name] can help you achieve just that. It’s been one of our most requested features for [Product], and today we’re excited to announce that it’s now available to all Pro users.

Unlock [Premium feature name] Now

By upgrading to Pro for just $**/month, you’ll gain access to our new [whatever the feature does] functionality, which allows you to [explain the benefits to the user].

Have questions or need help with anything? Just reply to this email and let me know.
Best,
[YOUR SIGNATURE]

Câu hỏi thường gặp

Độ dài lý tưởng của email nâng cấp là bao nhiêu?

Độ dài lý tưởng của email nâng cấp nằm giữa 75 đến 100 từ. Hơn nữa, hãy đảm bảo có các liên kết liên quan với một câu kêu gọi hành động.

Email nâng cấp nên gồm có những gì?

Khi liên lạc với khách hàng cùng ưu đãi đặc biệt, hãy đảm bảo bạn bắt đầu bằng một câu chào đúng cách. Cố gắng tạo ra email riêng tư nhất có thể. Hơn nữa, hãy bao gồm thông tin về các tính năng mới/bổ sung, cách khách hàng của bạn có thể tận dụng chúng, và những liên kết với câu kêu gọi hành động.

Làm thế nào để đề nghị nâng cấp cho khách hàng của bạn?

Một cách hay để đề nghị nâng cấp cho khách hàng của bạn là qua email. Email vẫn hiệu quả vì nó là hình thức sử dụng nhiều nhất trong số lượng lớn cách giao tiếp trên thế giới. Nó cũng là một biện pháp nhiều cảm xúc hơn là gửi một tweet hay đăng bài qua Facebook.

Thử LiveAgent ngay hôm nay​

Chúng tôi cung cấp dịch vụ trợ giúp chuyển đổi từ những giải pháp helpdesk phổ biến

3.000+ đánh giá Trustpilot GetApp G2 Crowd

Quay lại Template Tạo tài khoản MIỄN PHÍ

    Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.

    ×
    Xếp lịch hẹn cuộc gọi một-một và khám phá cách LiveAgent mang lại lợi ích cho doanh nghiệp của bạn.

    Chúng tôi rảnh vào nhiều ngày

    Lên lịch demo