Mẫu email tri ân khách hàng là cách cần thiết để nuôi dưỡng lòng trung thành của khách hàng và tạo ra trải nghiệm khách hàng tuyệt vời. Bài viết này cung cấp một số mẫu email và lời khuyên để các doanh nghiệp và người tiêu dùng có thể tham khảo.
Email tri ân khách hàng — cần thiết hay không? Xét đến sự cạnh tranh khốc liệt trên thị trường ngày nay và thực tế là có tới 80% doanh thu trong tương lai của một công ty sẽ đến từ 20% lượng khách hàng hiện tại – theo Gartner Group – xây dựng mối quan hệ lâu dài với khách hàng và nuôi dưỡng lòng trung thành của khách hàng chưa bao giờ quan trọng hơn đối với các doanh nghiệp. Gửi email tri ân khách hàng như một phần của chiến lược tri ân khách hàng có thể giúp bạn thực hiện điều đó. Gửi một email cảm ơn chất lượng vào đúng thời điểm có thể làm tăng mức độ hài lòng của khách hàng, thúc đẩy thêm tương tác, cải thiện lòng trung thành và lời truyền miệng
Nghiên cứu của Rockefeller Corporation cho thấy 68% khách hàng rời khỏi mối quan hệ mua bán vì nhận thấy thái độ thờ ơ từ công ty đang phục vụ họ. Một cuộc khảo sát khác của ClickFox báo cáo rằng 62% người tiêu dùng không cho rằng những thương hiệu mà họ trung thành nhất đang làm đủ để tri ân họ. Email tri ân mang lại cho khách hàng cảm giác yên tâm, thể hiện bộ mặt con người của thương hiệu và cam đoan rằng bạn thực sự cảm kích giao dịch của khách hàng. Những email này có thể giúp bạn xây dựng mối quan hệ khách hàng lành mạnh hơn và tăng giá trị vòng đời khách hàng.
Eloqua nhận thấy rằng email có cụm từ ‘Cảm ơn’ trong dòng chủ đề có tỷ lệ mở cao hơn đáng kể (14.29%) cùng một tỷ lệ nhấp tốt hơn (1.93%). Dưới đây là một số tiêu đề email đã thử và thử nghiệm mà bạn có thể sử dụng trong các chiến dịch tiếp thị qua email tri ân khách hàng của mình:
Một email tri ân khách hàng tốt có thể đi một chặng đường dài trong việc tạo ra trải nghiệm khách hàng tuyệt vời và cải thiện nhận thức thương hiệu. Có rất nhiều dịp để nói lời “cảm ơn” với khách hàng (sau khi mua hàng, đăng ký nhận bản tin, sau khi khách hàng phản hồi, vào các ngày lễ theo mùa, sinh nhật của khách hàng, khi đạt đến các mốc quan trọng của công ty, v.v.) Hãy xem 10 loại email tri ân khách hàng cơ bản này để truyền cảm hứng cho chính bạn:
We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.
Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].
NEED HELP?
Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].
Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].
Start Shopping
If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.
In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!
SHOP BESTSELLERS
Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.
[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.
You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.
Thanks again for your contribution to making [Company name] better.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].
No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.
Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].
GET THE PARTY STARTED
Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).
On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:
Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].
As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!
Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.
Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]
The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.
As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]
Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]
I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.
We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Bạn có thể cho khách hàng thấy lòng cảm kích của mình bằng cách gửi email hoặc thiệp cảm ơn. Ngoài ra, hãy tặng cho khách hàng những món quà ảo để cho thấy lòng cảm kích của bạn.
Độ dài tối ưu của một email tri ân khách hàng là từ 4 câu trở lên.
Gửi email tri ân khách hàng giúp tăng mức độ hài lòng của khách hàng và cải thiện sự trung thành với thương hiệu.
Ready to take advantage of our free 14-day trial?
Customize and save our customer appreciation templates and send them out directly from LiveAgent. No credit card required.
Mẫu Email Theo Dõi Dịch Vụ Khách Hàng
Để tăng doanh số cửa hàng, có thể áp dụng các chiến lược tiếp thị hiệu quả như cung cấp chiết khấu hoặc tạo giá trị gia tăng để thu hút khách hàng. Phản hồi đánh giá của khách hàng thông qua email và sử dụng phiếu giảm giá cũng là cách để thu hút khách hàng. Nghiên cứu là một phần quan trọng trong chiến dịch tiếp thị B2B và các bản nghiên cứu được cùng cấp để sản phẩm trở nên hiệu quả hơn. Gọi điện là cách quan trọng để tăng cường quan hệ và giao tiếp trực tiếp với khách hàng. Sử dụng phiếu giảm giá và thực hiện email marketing có thể tạo lòng trung thành và tăng doanh số.
Bài viết này đề cập đến các mẫu email hiệu quả để tăng doanh thu và thu hút khách hàng trở lại. Cuộc khảo sát qua email là công cụ hiệu quả để thu thập phản hồi từ khách hàng để cải thiện chiến lược tiếp thị. Sử dụng phiếu giảm giá làm kỹ thuật để thu hút khách hàng, tuy nhiên cần sử dụng nhiều kênh hỗ trợ khác và gửi nhiều email để hiệu quả hơn. Việc thông báo cho khách hàng về thương hiệu của bạn từ các nguồn đáng tin cậy giúp tăng lưu lượng truy cập và xây dựng lòng tin.
Các công ty nên sử dụng phiếu giảm giá để thu hút khách hàng trong thương mại điện tử. Email marketing và chương trình khách hàng thân thiết có thể giúp tăng doanh số bán hàng. Khách hàng phản hồi rất quan trọng để cải thiện sản phẩm và doanh nghiệp và các công ty nên khuyến khích khách hàng tham gia cổng thông tin để giải quyết vấn đề. Nghiên cứu là công cụ quan trọng trong chiến dịch bán hàng và email yêu cầu nghiên cứu giúp nhận thông tin khách hàng thành công.
The most effective marketing strategies for content marketing include email feedback to engage customers and improve products, collecting customer opinions through surveys, and creating loyalty programs to retain current customers. The use of discount coupons increases customer loyalty and can be easily customized and measured with plugins. Providing valuable incentives and keeping surveys short and clear increases response rates. Using email marketing templates and a customer portal saves time, while mentioning reputable sources to build trust and increase traffic. Successful marketing campaigns also rely on research and successful customer experiences.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team