Mẫu email bổ sung là công cụ hiệu quả để tăng doanh thu và giữ chân khách hàng hiện tại. Bài viết cung cấp thông tin về cách sử dụng email bổ sung, thời điểm nên gửi, các mẫu email thành công trong lĩnh vực B2C. Khách hàng sẽ được nhận ưu đãi đặc biệt và ủng hộ từ nhà cung cấp sản phẩm/dịch vụ.
Việc sử dụng các mẫu email bổ sung để bán cho những khách hàng hiện tại là một trong những cách dễ nhất và hiệu quả nhất nhằm gia tăng doanh thu và lợi tức cho các doanh nghiệp B2C. Tại sao vậy? Bởi vì bạn có khả năng hơn 50-60% bán được cho khách hàng hiện tại, so sánh với khả năng 5-20% bán cho khách hàng mới. Như vậy, việc sử dụng mẫu email bổ sung là biện pháp tuyệt vời có thể thêm vào trong chiến thuật kinh doanh của bạn. Những email này có hiệu quả cực tốt, liên hệ chặt chẽ, đúng lúc – tuy nhiên, chúng là một trong những công cụ thường bỉ bỏ qua nhất mà các ông chủ cửa hàng eCommerce có thể sử dụng để đẩy mạnh việc mua hàng liên tục và cải thiện doanh số bán hàng.
Email bổ sung là email được gửi đến cho các khách hàng để nhắc họ mua lại sản phẩm nhất định khi nó sắp hết hàng. Nó là một kỹ thuật tiếp thị email được sử dụng hầu hết bởi các công ty bán hàng tiêu dùng mà có thể được bổ sung (như là các sản phẩm làm đẹp và chăm sóc cá nhân, thực phẩm và đồ uống, vitamin và chất bổ sung, đơn thuốc, sản phẩm vệ sinh nhà cửa, thức ăn thú cưng, v.v).
Các email bổ sung được kích hoạt và gửi tự động khi đã tới lúc bán lại những đồ vật mà các khách hàng đã mua trước đó (dựa trên khoa học dữ liệu dự đoán). Những loại email này cũng có thể được sử dụng thành công bởi nhiều thương hiệu bán sản phẩm không thể tiêu thụ mà có thể từ từ hao mòn (như quần áo và giày dép), cũng như các doanh nghiệp SaaS dựa trên gói đăng ký.
Nghiên cứu Listrack cho thấy, các chiến dịch bổ sung có tỷ lệ nhấn mở cao nhất (53,6%) trong số tất cả loại email tiếp thị vòng đời. Thêm vào đó, theo như Ometria, các email bổ sung có tỷ lệ mở trung bình 50-60%, tỷ lệ nhấn trung bình 40-50%, và tỷ lệ trao đổi trung bình 10-15%. Điều này nghĩa là các email bổ sung là cơ hội vàng cho các thương hiệu tạo ra doanh thu lặp lại bằng cách nhắm đến những khách hàng có khả năng mua lại sản phẩm của họ nhiều nhất.
Your life just got easier with Auto-Replenishment!
You’ve got a lot of things on your mind, but remembering to re-order your [products] shouldn’t be one of them.
We’re excited to introduce our Auto-Replenishment program – the easier, automatic way to reorder your [products], inspired by your feedback. Once you enroll in Auto-Replenishment, we’ll automatically deliver a new supply of [products] straight to your door before you’re scheduled to run out, at no extra charge.
AUTO-REPLENISH NOW
You’ll never have to manually reorder [products] after enrolling, and you can update your preferences at any time. We’re hoping that this service is just another way we’re making your experience with [Brand name] more convenient and personalized for you.
If you have any questions, please contact our live chat support or check out our FAQ page.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name], we’re just checking in to make sure you don’t run out of the products you love. It may be just about time to stock up.
Last time you ordered:
[Product 1]
[Product 2]
[Product 3]
REORDER NOW
You might want to grab our other best selling products as well!
[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
Need help? Just contact us at [email], [live chat] or [number].
[YOUR SIGNATURE]
[Name],
The secret to a successful beauty routine: never run out. If you’ve been taking your daily dose of [product], your one-month supply should be running dangerously low! Freshen up your beauty bag with a brand new [product]. Simply click, stock up, and keep glowing!
RESTOCK NOW
Never run out of your favorites again. Auto-replenish is a quick and easy way of receiving your favorite [Brand] products regularly, without having to go online or re-enter your order. You can easily opt-in to Auto-replenish via your [Brand] account.
We hope you enjoyed your last order at [website.com]. Here are some items that you have purchased that other customers have bought repeatedly. We thought that you might be interested in buying them again.
[Product 1]
[Product 2]
[Product 3]
[Product 4]
GET SHOPPING
Here at [Brand name], we’re always on the lookout for the tastiest [products]. You might also enjoy these new arrivals:
[New product 1]
[New product 2]
[New product 3]
[New product 4]
If your drinks cabinet is starting to look a bit bare, we’ve got one of your recent orders lined up for you to top up easily. Add something new to your order, or stick to your favorites.
[Product 1] – Buy now
[Product 2] – Buy now
[Product 3] – Buy now
Want the whole order again? Save yourself a few steps by logging in to your [Brand] account and heading straight to My Purchases. Select the past order you want and click Reorder. You can easily remove any unwanted items from your cart before you checkout.
Go to my account
Need help? Get in touch by email at [email address] or by phone on [phone number] (Monday – Friday **am – **pm.)
Running low? Keep it up! Consistency is the key to good health!
We wanted to get in touch with you to make sure you have plenty of time to order [Product name] before your last bottle is empty.
[Product name] helps recharge and rebuild your body’s natural energy source. Reorder today and save 10% when you enter [discount code] at the checkout.
REORDER NOW
Let us know if you have any questions, we’re here to help.
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Is [Pet name] enjoying the personalized blend you’ve created? We hope so! In fact, it may be time to place your next order, so [Pet name] continues to enjoy the blend that meets your [pet’s] nutritional needs.
[Number] days until the bowl is empty. Don’t let [Pet name] go hungry!
REORDER [PET NAME]’ SPECIAL FOOD BLEND
Order in the next 24 hours and shipping is on us.
[YOUR SIGNATURE]
Gửi email bổ sung là một cách hiệu quả để thông báo cho khách hàng về các sản phẩm còn lại. Làm điều này giúp tăng lưu lượng truy cập trang web, giữ chân khách hàng, và nhận thức thương hiệu.
Gửi email bổ sung là một cách hiệu quả để thông báo cho khách hàng về các sản phẩm còn lại. Làm điều này giúp tăng lưu lượng truy cập trang web, giữ chân khách hàng, và nhận thức thương hiệu.
Thời điểm có thể khác biệt cho từng sản phẩm/dịch vụ cũng như con người. Tuy nhiên, bạn có thể xác định sơ bộ điều này dựa trên số lần mua hàng trước đây hoặc sản phẩm. Hơn nữa, hãy đảm bảo bạn gửi email ở một thời điểm cụ thể trong ngày. Chúng tôi khuyên bạn nên gửi email bổ sung vào trung tuần, cụ thể là ban trưa. Bất kỳ địa điểm nào từ 10 giờ sáng đến 3 giờ chiều được ưu tiên.
Các công ty nên sử dụng phiếu giảm giá để thu hút khách hàng trong thương mại điện tử. Email marketing và chương trình khách hàng thân thiết có thể giúp tăng doanh số bán hàng. Khách hàng phản hồi rất quan trọng để cải thiện sản phẩm và doanh nghiệp và các công ty nên khuyến khích khách hàng tham gia cổng thông tin để giải quyết vấn đề. Nghiên cứu là công cụ quan trọng trong chiến dịch bán hàng và email yêu cầu nghiên cứu giúp nhận thông tin khách hàng thành công.
The most effective marketing strategies for content marketing include email feedback to engage customers and improve products, collecting customer opinions through surveys, and creating loyalty programs to retain current customers. The use of discount coupons increases customer loyalty and can be easily customized and measured with plugins. Providing valuable incentives and keeping surveys short and clear increases response rates. Using email marketing templates and a customer portal saves time, while mentioning reputable sources to build trust and increase traffic. Successful marketing campaigns also rely on research and successful customer experiences.
The use of research and customer feedback is important in B2B marketing campaigns. Offering discounts or added value can attract customers, and responding to public reviews is crucial. Upgrades are also important to convince future customers to convert and upgrade to premium plans. Discount codes and customization can increase loyalty. LiveAgent is a customer support software that offers integrated features, alternative solutions, pricing, and technical support. Upgrading from a free trial to a paid plan is a main goal for any SaaS business, but can be a challenge.
Phiếu giảm giá là một chiến lược kỹ thuật số phổ biến để thu hút nhiều khách hàng hơn và tăng doanh số. Việc sử dụng phiếu giảm giá trong chiến lược marketing rất đơn giản và hiệu quả. Các hệ thống quản lý nội dung cung cấp các plugin tạo mã giảm giá để áp dụng vào quá trình thanh toán của khách hàng. Việc cung cấp phiếu giảm giá thông qua email marketing là một trong những phương pháp phổ biến nhất. Mẫu email về phiếu giảm giá có thể sử dụng để tặng khách hàng phiếu giảm giá, tạo lòng trung thành và tăng doanh số bán hàng.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team