Mẫu Email Nhắc Nhở cung cấp các mẫu Email và lời nhắc nhở hữu ích giúp tăng tỷ lệ mở Email và cải thiện chiến lược Email marketing. Các mẫu gửi Email nhắc nhở cũng giúp cải thiện tương tác, thu hút khách hàng mới và cải thiện doanh thu.
Tiếp cận đối khách hàng mục tiêu đúng thời điểm với đúng thông điệp chính là chìa khoá thành công của mọi chiến dịch tiếp thị qua email – email marketing. Tuy nhiên, theo một khảo sát từ Mailchimp, tỷ lệ nhấp mở email trung bình là 21% đối với tất cả các ngành. Đó là lý do tại sao Email nhắc nhở rất quan trọng. Các Email nhắc nhở được gửi đúng thời điểm có thể tăng độ gắn kết với khách hàng và thúc giục họ thực hiện các hành động cụ thể cần thiết. Nhưng việc soạn thảo các email nhắc nhở này cũng như tìm ra thời điểm thích hợp để gửi chúng cho khách hàng cũng là một thách thức đối với các Marketer. Dưới đây là một số Mẫu Email cho các dịp khác nhau mà bạn có thể điều chỉnh và sử dụng phù hợp.
Email Nhắc Nhở là một công cụ hữu dụng cho các Marketer và cơ bản chúng hoạt động đúng như tên gọi – chúng nhắc nhở người nhận về những sự kiện quan trọng sắp diễn ra, những gì họ cần thực hiện hoặc những gì đáng lẽ diễn ra nhưng đã không được thực hiện. Dưới đây là một số tình huống mà việc gửi một Email Nhắc Nhở có thể đem lại lợi ích cho doanh nghiệp:
It looks like you haven’t signed into your [Product] account for a while. Just a friendly heads up that [Product] accounts are automatically deactivated after [number] days of inactivity.
We’d love for you to stick around. To keep your account open, please log in at least once by [date].
[SIGN IN]
As a reminder, with [Product] you can:
[Use feature 1 – benefit 1]
[Use feature 2 – benefit 2]
[Use feature 3 – benefit 3]
In case you need a refresher course – check out our tour to get you up and running again.
If you have any questions or need any help, reply to this email or jump on a live chat with our customer care team. We’ve got your back!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Time flies! Can you believe that your [Product] trial is almost coming to an end?
You still have 3 days to get up to speed with all the awesome things you can do with [Product] like:
[Benefit 1 using feature 1]
[Benefit 2 using feature 2]
[Benefit 3 using feature 3]
If you’re ready, you can navigate to the Plans page to select a subscription that best suits your needs. Our plans start at [price], and you can change your plan at any time.
You’ll also get access to our rockstar customer support team who can guide you through any challenge and recommend best practices for getting the most value out of our [tool/ platform/ software].
Choose My Plan
Still evaluating and could use a hand before your trial is up? Let us know – we’re here to help!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hope things are going well for you. This is just a quick reminder that invoice [invoice number] which we sent on [date] will be coming due on [invoice due date].
I’m sure you’re busy, but I’d appreciate it if you could take a moment and look over the invoice when you get a chance. I’m happy to answer any questions you might have. Thanks again for your business!
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Our records show that we haven’t yet received a payment of [amount] for Invoice [ invoice number], which is overdue by one week. I would appreciate it if you could check this out on your end.
I know that life can get busy, and details can be missed. I’ve attached a copy of the invoice to this email, in case the original was lost or deleted.
If the payment has already been sent, please disregard this notice. If you have any questions whatsoever, please reply and I’d be happy to answer them.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
We wanted to give you a heads up. The payment information you have on file for your [Product] subscription (card ending with ****) is going to expire in a few days. Unfortunately, if we don’t have a valid card, we will have to cancel your subscription when this payment cycle ends.
If you’ve got 30 seconds, would you mind updating your payment information?
Update Now
Let us know if there’s anything we can do to help.
Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]
We just tried to charge your credit card for your subscription renewal at [Product], however, it failed.
This typically happens due to a change in your credit card number, card expiration, card cancellation, or the bank not recognizing the payment and taking action to prevent it.
To ensure you don’t experience any interruption of your service, please update your credit card details, and we’ll give it another try. You should be able to do it in less than a minute by clicking here: [link to the update page].
If you have any questions, concerns, or issues, please visit our Help Center, call us at [number], or start a chat with our customer support team. We’re here to help!
As always, thanks for being a [Company] customer.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We just tried to process your [Product] subscription payment for the third time, but unfortunately, it failed again.
Please update your payment information and we’ll be happy to keep your account active. It’s a one-step process and shouldn’t take more than a minute.
Update Your Card Now
If the next charge fails, your account will be canceled automatically. ☹
Should you have any questions, please feel free to reach out to us anytime.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
We are less than two weeks away from the [Event Name] event where we’ll be talking about how to [achieve specific goals] as well as the latest trends in [industry].
We wanted to remind you that [Event Name] ticket prices go up on [date]. Be sure to snag your ticket before the price increases. After [date] tickets will increase to [price], so don’t miss out!
Register Today
Some of our speakers:
[Speaker 1 – short bio]
[Speaker 2 – short bio]
[Speaker 3 – short bio]
Event schedule:
[Event schedule details]
You can find more information on our event page. If you have any questions, please feel free to reach out.
Hope to see you there!
[YOUR SIGNATURE]
Design your own templates
LiveAgent gives you<br> the power to design your<br> own customer email templates,<br> thus helping you to improve<br> customer service. Curious about<br> all the opportunities?
Không có thời điểm hoàn hảo nhất định để gửi một Email Nhắc Nhở vì nó thay đổi tuỳ từng trường hợp. Nếu bạn cần nhắc khách hàng về kỳ thanh toán sắp tới, hết hạn bản dùng thử, hoặc gia hạn dịch vụ trả phí của họ, bạn nên thông báo cho họ trước ít nhất là một tuần, cũng như thông báo vào ngày đến hạn. Đề cập đến việc các email cần xử lý khôi phục các thanh toán không thành công, thông thường bạn cần phải gửi thư nhắc vào ngay ngày đầu tiên làm việc lại sau ngày quá hạn.
Một trong những sai lầm lớn nhất mà bạn có thể mắc phải với Email Nhắc Nhở chính là chỉ gửi duy nhất một Email và hy vọng. Nếu bạn muốn chuyển đổi nhiều người dùng thử sang khách hàng hoặc muốn thu lại doanh thu từ các thanh toán không thành công, bạn cần cân nhắc gửi một chuỗi Email bao gồm nhắc trước, nhắc vào ngày hết hạn, và cả nhắc lại sau ngày hết hạn – email nhắc theo dõi.
Email nhắc nhở phải đơn giản, ngắn gọn và chỉ cung cấp đủ những gì cần thiết cũng như mức độ chi tiết phù hợp mà không chứa quá nhiều thông tin không cần thiết. Chúng nên được viết theo phong cách chuyên nghiệp, nhưng thân thiện và giữ thái độ lịch sự – đây chính là điểm cân bằng cốt yêu để giữa việc kiên trì với khách hàng nhưng không quá thúc ép họ. Hãy đảm bảo có đính kèm một lời mời thực hiện một thao tác cụ thể để khách hàng biết chính xác bạn đang trông đợi điều gì từ họ.
Mẫu email bài viết xuất bản bên ngoài
Hãy xem qua các mẫu email để quảng bá các bài viết được xuất bản bên ngoài có liên kết ngược đến trang của bạn. Hãy thu nhiều lượt xem hơn với những mẹo đơn giản này!
Mẫu email phản hồi yêu cầu hoàn tiền
Bài viết tập trung vào các chiến lược hỗ trợ khách hàng, bao gồm kỹ thuật hỗ trợ qua email, chương trình khách hàng thân thiết và phản hồi khách hàng. Việc thu thập phản hồi của khách hàng giúp cải thiện sản phẩm và doanh nghiệp của bạn. Sử dụng các phiếu giảm giá và mẫu email để tương tác với khách hàng và giữ chân khách hàng hiện tại. Các bản nghiên cứu và cổng thông tin khách hàng là công cụ quan trọng trong tiếp thị nội dung B2B.
Bài viết này đề cập đến các mẫu email hiệu quả để tăng doanh thu và thu hút khách hàng trở lại. Cuộc khảo sát qua email là công cụ hiệu quả để thu thập phản hồi từ khách hàng để cải thiện chiến lược tiếp thị. Sử dụng phiếu giảm giá làm kỹ thuật để thu hút khách hàng, tuy nhiên cần sử dụng nhiều kênh hỗ trợ khác và gửi nhiều email để hiệu quả hơn. Việc thông báo cho khách hàng về thương hiệu của bạn từ các nguồn đáng tin cậy giúp tăng lưu lượng truy cập và xây dựng lòng tin.
Bài viết cung cấp một số mẹo tiếp thị, bao gồm việc cung cấp ưu đãi cho khách hàng, sử dụng cổng thông tin khách hàng và sử dụng các mẫu email tiếp thị khác nhau để thu hút và giữ chân khách hàng. Ngoài ra, bài viết cũng đề cập đến việc sử dụng phiếu giảm giá để tăng doanh số và khuyến khích khách hàng mua sắm.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team